KRATKA ŠETNJA NEKADAŠNJIM NOVIM SADOM Petogodišnji bulevar koji je svakog dana pomalo sazrevao POGLEDAJTE KAKO JE IZGLEDAO BULEVAR OSLOBOĐENJA
Kada pomislite na Novi Sad i mrežu saobraćajnica koja je njime razgranata, ne sumnjamo da vam Bulevar oslobođenja zasija kao najvažnija i najprometnija ulica u gradu.
Asocijacija je na novosadsku putnu infrastrukturu, pošto je pravljen upravo s namerom da ponese titulu žile kucavice sa šest traka (po tri u oba smera, negde širine i do 50 metara) i u dužini od nepuna tri i po kilometra (bar tako Gugl mapa meri, premda postoji podatak i da je dugačak 2,7 kilometara).
Bulevar oslobođenja građen je u etapama, počevši od 1962. godine pa sve do kasnih sedamdesetih, dok je kadar koji vam prilažemo uz ovaj tekst nastao 1967. Ono što je jasno sa slike, reč je o raskrsnici četiri ulice: Futoške, JNA (danas Jevrejske) i Ognjena Price (čiji se deo rušio za potrebe bulevara), i sve to kod Futoške pijace. Na fotografiji se vidi i zgrada „Dnevnika”, koja je tada bila u nastajanju, sa izgrađenim tek drugim spratom, ali biva završena pre adrese na kojoj se nalazi(la). Kada je reč o pomenutoj raskrsnici, i dalje postoji mogućnost da se na tom mestu uradi neka vrsta nadvožnjaka ili tunela kako bi se regulisao prevashodno kolski saobraćaj, ali i pešački, premda je ta ideja i dalje na dugačkom štapu. U svakom slučaju, kad je reč o novijim radovima, oni su bili realizovani pre dve godine, u sklopu rehabilitacije čitavog Bulevara oslobođenja, od raskrsnice sa Narodnog fronta pa sve do Bulevara Jaše Tomića.
L. R.
Rubrika „Kratka šetnja nekadašnjim Novim Sadom”
nastala je u saradnji lista „Dnevnik” i
Fejsbuk stranice „Stare fotografije Novog Sada”
koju uređuje dr Miloš Stojaković.