Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ELEKTRIČNI BICIKLI I TROTINETI PRAVA NAPAST U SAOBRAĆAJU Neoprezni vozači dvotočkaša na struju NEČUJNO VAM DOĐU S LEĐA

27.02.2025. 11:36 11:53
Izvor:
Dnevnik
бицикл
Foto: Dnevnik.rs / M. Miljenović

SOMBOR: Zbog odanosti biciklu kao prevoznom sredstvu Sombor odavno nosi naziv Mali Peking, ali svojevrsna elektrifikacija bicikala te pojava sve popularnijih električnih trotineta, postala je prava napast za ostale učesnike u saobraćaju.

Nisu pošteđeni ni pešaci u pešačkoj zoni u strogom centru grada. Nečujni a brzi, ovi elektro-dvotočkaši se ne bi smeli kretati po pešačkoj zoni, što sankcioniše i Zakon o bezbednosti saobraćaja kojim je zaprećena kazna od 10.000 do 20.000 dinara, ali primetan je rast broja saobraćajnih nezgoda, pa i stravičnih nesreća. 

Dovoljno je podsetiti na tragediju koja je potresla ovdašnju javnost, kada je pre dve i po godine majka sa 11-godišnjim detetom, vozeći trotinet podletela pod kamion na samom obodu pešačke zone. Dete je ostalo na mestu mrtvo, dok je majka od zadobijenih povreda umrla nekoliko sedmica kasnije. Ovakvi dramatični primeri, makar za sada, nisu se ponavljali, ali prema evidenciji somborske policije samo od Nove godine zabeležene su dve saobraćajne nezgode u kojima su vozači električnih bicikala naleteli na pešake koji su zadobili lake telesne povrede, o čemu su obaveštena nadležna tužilaštva, koja su, opet, preduzela zakonom propisane mere. O takvom potencijalno opasnom incidentu svedoči Somborka V. P.

Електричним бициклима и пешачка зона тесна
Foto: Dnevnik.rs / M. Miljenović

- Sve se desilo nešto pre osam sati ujutru, kada sam išla na posao. Kretala sam se glavnom ulicom iz pravca nekadašnjeg Doma JNA prema pijaci, kada me je s leđa pokupio električni bicikl. U prvi mah nisam znala šta se tačno dogodilo jer nisam uopšte čula bicikl, a onda su ljudi počeli da mi prilaze kako bi mi pružili pomoć. Vozač bicikla je takođe odmah stao i pritrčao da me podigne, a ja sam jedva ustala jer me bolela cela leva strana tela. Prevezena sam u bolnicu, odrađena su snimanja, i na svu sreću, nisam imala nijedan lom ali sam bila dosta ugruvana – podelila je V. P. sa lokalnim „Somborskim novinama“ svoje pešačko iskustvo sa elektro-dvotočkašima.

Nisu za decu

Da bi učestvovali u saobraćaju električni trotineti moraju imati nalepnicu koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Vozači moraju da nose zaštitnu biciklističku kacigu i reflektujući prsluk u uslovima smanjene vidljivosti i noću, a zabranjeno im je da koriste slušalice za audio uređaje. Električnim trotinetom ne sme se prevoziti više osoba, dok mlađi od 14 godina ne smeju voziti ova električna vozila.

Poznavaoci prilika očekuju da će se sa lepšim i toplijim danima povećati i broj sve popularnijih električnih trotineta na gradskim ulicama, pa iz ovdašnje policije upozoravaju da, po zakonu,  vozači električnih trotineta mogu koristiti biciklističku stazu, traku ili pešačko-biciklističku stazu. Ukoliko one ne postoje, vozač električnog trotineta koji je navršio 14 godina može upravljati tim vozilom po kolovozu gde je brzina kretanja vozila ograničena na najviše 30 kilometara na sat, odnosno ako je vozač punoletno lice može upravljati na delu puta na kome je brzina ograničena na najviše 50 kilometara na sat.

Tekst i foto: M. Miljenović

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar