INICIJATIVA BICIKLISTIČKIH UDRUŽENJA Ograditi zaustavnu traku ili smanjiti brzinu na mostu Slobode radi bezbednosti
Na društvenim mrežama udruženja Novosadska biciklistička inicijativa osvanuo je video snimak saobraćajne nesreće koja se pre nekoliko dana odigrala na Mostu slobode.
Kako kažu iz ovog Udruženja, ona konkretno nije imala veze sa biciklistima jer su u udesu učestovala tri motorna vozila, ali je ovo još jedan dokaz koliko je Most slobode nebezbedan.
Novosadska biciklistička inicijativa već više od deset godina pokušava da kod nadležnih izmoli da se na ovom mostu smanji dozvoljena brzina kretanja.
– Naša borba traje skoro od osnivanja, više puta smo pokušavali da izdejstvujemo da se zaustavna traka ogradi i tako postane biciklistička ili da se na Mostu slobode makar smanji dozvoljena brzina na 50 ili 60 kilometara na čas – rekao je za „Dnevnik” predsednik Novosadske biciklističke inicijative Marko Mazalica.
– Najveći problem je što je ovaj most toliko nebezbedan da su ljudi iz Sremske Kamenice ili uopšte sa sremske strane potpuno onemogućeni da dođu u Novi Sad biciklom.
Kako je rekao, nadležni ne žele ni da razmisle o smanjenju brzine, što je, po njemu, neshvatljivo jer je to najjeftinije i najbrže rešenje za ovaj decenijski problem.
– Novi Sad ima uređene biciklističke staze, ali to važi samo za deo koji gravitira prema centru, dok je povezanost prema perifernim delovima grada slaba ili isprekidana – rekao je za RTV sekretar Biciklističkog saveza Vojvodine Nebojša Subić. – Sigurno je Most slobode najveći problem, nama je važno da se biciklistima omogući bezbedan prelazak preko ovog mosta. Recimo, do Kameničkog parka je skoro nemoguće doći, a on bi trebalo da bude stecište biciklizma i rekreativaca.
Grad Novi Sad za deceniju izgradio 46 biciklističke staze
Od 2012. do 2023. godine izgrađeno je i rekonstruisano 46 kilometara biciklističkih staza, u ukupnoj vrednosti 680,4 miliona dinara, te je kroz redovno održavanje u istom periodu sanirano 13,1 kilometar biciklističkih staza, za šta je izdvojeno 66,4 miliona dinara. Takođe, do sada je izgrađeno i više od 16 kilometara staze do Begeča, rekonstruisano više od četiri kilometra u centru prema zapadnom delu grada. Osim toga, Grad Novi Sad svake godine subvencioniše i kupovinu bicikala za oko 1.500 građana.
Kako su za „Dnevnik” rekli iz NBI, Fakultet tehničkih nauka je za ovaj problem izneo moguća rešenja, ali ona nisu potpuno realna jer bi bila dosta skupa. Jedno od njih podrazumeva da se ispod Mosta slobode izgradi staza samo za bicikliste. Ovakvi projekti kose se sa narativom da je biciklizam isplatljiviji vid prevoza.
Osim toga, Mazalica je istakao da je tokom revizije, koju je pre dve godine uradila Državna revizorska institucija, navedeno da Novi Sad ima najrazvijeniju biciklističku inf-rastrukturu, ali da je Most slobode kritična tačka za ljubitelje ovih dvotočkaša.