AMERIČKE KOMPANIJE BAŠ NEĆE SRPSKE SPORTISTE Ovako su ostali bez miliona, umesto u Jokića i Đokovića uložili u njihove rivale
Novak Đoković i Nikola Jokić nisu postali zaštitna lica kompanije "Najki" iako su najveći sportisti sveta. Otišli su u manje brendove, jer su ih poštovali, a dok su Amerikanci ulagali u njihove rivale - ostali su bez miliona.
Srbija u ovom trenutku ima dvojicu sportista za koje bez dileme može da su trenutno među najviše pet najboljih na svetu. To su naravno najbolji teniser svih vremena Novak Đoković i sigurno najveća košarkaška zvezda planete Nikola Jokić. I obojica su rođeni u maloj Srbiji...
S obzirom na to koliko su uspešni u svojim sportovima, i koliko su planetarno popularni, očekivano bi bilo i da to bude potkrepljeno i "debelim sponzorskim ugovorima", međutim situacija je nešto drugačija. Đoković i Jokić daleko su od najplaćenijih sportista na svetu, ako gledamo marketinšku stranu, pa se tako u ukupnom zbiru njihove zarade jasno vidi da neki daleko neuspešniji i neostvareniji sportisti dobijaju veće sume novca.
Zašto je to tako, možemo samo da spekulišemo, ali je simptomatično da globalno najveće kompanije ne sponzorišu Đokovića i Jokića. Nisu ih birali za svoja naslovna lica i tu se jasno vidi koliko su pogrešili, a kompanije sa kojima trenutno sarađuju naša dva "Džokera" i te kako blistaju i ostvaruju veći profit iz godine u godinu.
Novak nikada nije otišao u "Najki"
Najpoznatija kompanija koja se bavi proizvodnjom sportske opreme "Najki" sponzorisala je Rodžera Federera i Rafaela Nadala, a onog uspešnijeg od njih - Novaka Đokovića - nikada nije. Dobro znamo da je Đoković sarađivao sa kompanijama "Serđo Takini" i "Uniklo", a posle isteka ugovora 2016. godine pojavila se informacija da "Najki" želi Đokovića.
"Sa Rodžerom Federerom u početku, potom i Rafaelom Nadalom, američki gigant je dominirao gotovo čitavu deceniju, pre nego što je došlo do takozvane 'pobune brendova', koja je dovela do toga da i ne tako rasprostranjene robne marke uspeju da dobiju svoj deo kolača, uprkos duopolu 'Najkija i Adidasa", pisalo se pre nekoliko godina nakon čega nije došlo do dogovora, nego je Đoković sve iznenadio prelaskom u "Lakost".
Novak Djokovic on the Great Wall of China, a legendary encounter initiated by Lacoste.#LacosteTheGreatWall pic.twitter.com/rcZfkxZiW4
— Lacoste (@Lacoste) September 29, 2024
Zašto, pa može se reći da su ga potcenili i dalje su želeli da se klade na Nadala, dok je i Federer "otišao iz tog jata" na kraju, nezadovoljan brojnim stvarima.
Nisu hteli Đokovića i pljuvali ga javno
Bivši direktor kompanije "Najki" Majk Nakađima rekao je prošle godine da je napravljena greška što nije nastavljena saradnja sa Rodžerom Federerom, koga od 2018. sponzoriše "Uniklo", a potom je na vrlo ružan način potkačio Novaka Đokovića. Kako je tad rekao, Đoković je sam kriv što nije prešao kod njih?!
"Novak Đoković je pogodio sutkinju na US Openu i bio diskvalifikovan... Dešava se, ali zašto se to uvek dešava Novaku? Ili čitava kontroverza oko vakcine protiv korona virusa. Ja kao brend moram da mislim da li želim nekoga ko uvek donosi neku kontroverzu sa sobom - ili ću se odlučiti za sportistu koji je potpuno čist", kazao je Majk Nakađima, što je baš ono o čemu je nedavno pisao naš kolega iz Španije Hose Moron, objašnjavajući kako su namerno "huškali" protiv Noleta.
Podsetimo, tokom pandemije se pričalo da će Đokovića napustiti sponzori, što se nije desilo, a samo je osnažilo njegovu vezu sa Lakostom. Na gluposti Majka Nakađime, reagovao je i trener Patrik Muratoglu.
"Da odgovorim ovde Nakađimi o Najkiju i Novaku... Složili se ili ne, voleli ili ne Novaka Đokovića, lično sam za to pravo ljudsko biće sa svim svojim kvalitetima, verovanjima i manama umesto za lažnu perfekciju koja se potencira. Insistiranje na savršenstvu je je poricanje nas kao ljudi", napisao je Muratoglu i time je verovatno mislio i na brojne sportiste koje je američka kompanija sponzorisala, a u javnosti su bili "hladni".
"Najkiju" nije odgovarao ni Nikola Jokić
Srpski košarkaš Nikola Jokić odlučio je prošle godine da prekine saradnju sa svojim tehničkim sponzorom "Najkijem", sa kojim je praktično sarađivao od kada je došao u NBA ligu. Odmah je objavljeno da počinje saradnju sa malo poznatim brendom "361" iz Kine. Oni nisu naročito poznati van Azije, a sa Jokićem planiraju veliki proboj na američko tržište.
Nikola Jokić says he hates elevators the most. @cassyathena asked at Joker’s shoe launch party which is more inconvenient, finding pants that fit or ducking under doorways and he said neither it’s elevators.
Because he can’t get away 😂😂 pic.twitter.com/SKl9RskwTF— Katy Winge (@katywinge) December 3, 2024
Mnogi su spekulisali da je to zbog odluke "Najkija" da ni posle toliko godina saradnje ne napravi personalizovane patike Nikole Jokića, kao što to imaju najveći superstarovi NBA lige, međutim i da je to istina - nećemo čuti od Somborca. Znate kakav je.
"Na moju odluku je mnogo uticao moj saigrač Aron Gordon (ima ugovor sa "361", prim. aut.), ali i oni sami. Bili su zaista direktni i iskreni sa mnom. Razgovarao sam sa Eronom u vezi sa svime, on mi je rekao da su dobri, brzi i da slušaju igrača. Zaista sam zadovoljan dosadašnjim odnosom...", kazao je Nikola Jokić koji nije otkrivao detalje ugovora, ali se spekuliše da su u pitanju finansijski uslovi koji su drastično bolji od "Najkija".
Jokić nije znao ni šta potpisuje!
Toliko je Jokić bio "lagan" u pregovorima sa kineskom kompanijom da ne zna ni detalje ugovora: "Čak i ne znam na koliko smo godina potpisali ugovor, ali oni zaista pokušavaju da naprave što udobnije patike. Pitaju me posle svakog treninga i posle svake utakmice kako se osećam", naglašava Somborac.
Dakle, dovoljno je bilo samo da ga slušaju i pokažu interesovanje, tako da nije dugo trebalo da ga ubede. Toliko je bilo potrebno da se potpiše trostruki MVP, koji nekim drugima nije odgovarao.
"361" predstavio prve patike Nikole Jokića
U saradnji sa kineskom kompanijom "361°" napravljene su Jokićeve prve patike "Džoker 1" koje su zvanično u prodaji. Jokić je tako morao da dođe na sponzorski događaj i da malo više govori na ovu temu, što lično ne voli, ali bar je imao zadovoljstvo da se druži sa navijačima koji su već počeli da kupuju njegovu personalizovanu obuću.
Here at Ball Arena for the official launch of Nikola Jokics first signature shoe, the 361 Joker 1s. The first 150 people here today can buy a pair of the black and white colorways. One box has a poker chip in it - whoever has that one gets to meet Joker himself. pic.twitter.com/kPuJZaXyR1
— RG 📷 (@RyanGreeneDNVR) December 2, 2024
Na patikama se nalazi i jedan specijalni dodatak, deo u kom bi Jokić trebalo da drži svoju burmu, ali to neće da koristi. Bar ne odmah. Jedan od razloga je to što je izgubio dva prstena do sada. "Dodali su mi jedan poseban detalj na patici. Izgubio sam prsten, supruga Natalija mi je dala drugi, izgubio sam i drugi. Mislim da neću koristiti taj poseban deo patike. Izgubio sam dva, tako da", nasmejao se Jokić.
Jedan od detalja je i taj što se na patikama nalazi urezano i ime "Dream Catcher". U pitanju je njegov konj. "On je bio prvi, kao član porodice je. Nije učestvovao na trkama već tri-četiri godine, ali je još uvek u štali kao maskota. Ima jedno 140 kilograma viška, debeo je i šetka se okolo", dodao je Jokić.
Dnevnik.rs/Mondo.rs