KRIZA MENJA NAVIKE POTROŠAČA „Kresanje“ troškova u domaćinstvima „POČISTILO“ I RESTORANE Trgovačka gastronomija većini sve „UKUSNIJA“
Poskupljenja i ekonomska neizvesnost utiču na navike mnogih nemačkih potrošača.
Trgovine u poslednje vreme profitiraju od prodaje finih, gotovih jela, pokazala je studija instituta EHI.
Potrošači su pokušali da smanje izdatke i izabrali su jeftinije alternative. Trgovačka gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižima cenama od klasičnog ugostiteljstva, rekao je autor studije Olaf Hohman.
Trgovačkom gastronomijom smatraju se proizvodi poput gotovih jela i pica. Nude se u pekarama, kafićima, vitrinama sa toplom hranom, kao i restoranima u okviru supermarketa, tržnih centara, bezinskih pumpi, i prodavnica nameštaja ili građevinskih delova.
Taj oblik gastronomije je prošle godine zabeležio rekordni promet od 11,7 milijardi evra, što je oko 16 odsto više nego 2022.
Branša profitira i od promenjenih prehrambenih navika, rekao je Hohman.
Užina između obroka postaje sve važnija. Više ne postoje samo klasični obroci poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kada ogladne, rekao je Hohman.
Potrošači u supermarketima uglavnom biraju klasična jela – šniclu, sendviče, faširane šnicle i druga jela od mesa. Najprodavanija su jaka i hranljiva tradicionalna jela i pica. Kupuju se najviše osvežavajući napici, kafa i voda.