Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Delić: Prošla sam pravi rat

28.11.2014. 21:02 19:48
Piše:

Tijana Delić, koja je juče podnela ostavku na mesto direktora Pozorišta mladih i istog dana postavljena za savetnika za kulturu gradonačelnika Miloša Vučevića, obratila se javnosti,

rekavši da je razlog za to politička realnost grada i trenutno stanje u kulturi, koju se ona i kolege koje su prisustvovale konferenciji za novinare, trude da promene nabolje.

– Nije slučajno što se u toj instituciji kulture svako malo dešavaju takve stvari – rekla je Tijana Delić. – Javne kulturne ustanove, nažalost, velikim delom dele sudbinu javnog sektora, i isto kao u ostalim javnim institucijma, preko im je potrebna reforma organizacije i kvaliteta. Javne ustanove kulture predstavljaju realno stanje našeg društva u svakom smislu i svako iskren i dobronameran će reći da su vrednosni nedostaci jasno uočljivi kao i u društvu. Postoje ljudi koji rade i žele da unaprede svoju kuću i stvore jasnu dodatnu vrednost, čime bi podigli njen kvalitet. Njih predstavljaju ljudi koji sede pored mene, a postoje i oni dugi koji to ne rade, njih uglavnom ne viđate ni na sceni.



Tijana Delić je navela činjenicu da se prvi put u novijoj istoriji Pozorišta mladih desilo da su neke predstave rasprodate unapred šest do sedam igranja, što svedoči o kvalitetnom radu, kao i to što u pozorištu režira Nikita Milivojević.– Kada na kraju godine imamo pet miliona dinara sopstvenih prihoda umesto 700.000-800.000, kakva je bila praksa te kuće, mislim da je to dovoljan pokazatelj – dodala je Tijana Delić.



Nasuprot tome, rekla je ona, u pozorišu se potpisivanje fiktivnih ugovora, sitnih privilegija, nedolasci na posao godinama, rad bez odgovornosti ili čak primanja plate bez rada, ne mogu nazvati kvalitetom.



– U nefiltriranom sistemu postoje tehničari svinjarstva i govedarstva, koji primaju platu glumca i uglavnom ne rade, dekorateri, koji taksiraju, organizatori, koji godinama naprasno u autorskim ugovorima s kućom postaju scenografi i kostimografi i umeju to debelo da naplate, zapošljavaju svoje rođake... Postoje i glumice, koje, osim što su i reditelji, u svojim autorskim ugovorima su i prevodioci, kompozitori, dramaturzi, i to debelo naplate. S ovim ljudima ovde prošla sam pravi rat – zaključila je Tijana Delić.



Glumci i umetnički direktor Pozorišta mladih Boško Đorđević, koji su prisustvovali pres-konferenciji, podržali su Tijanu Delić, apostrofirajući pre svega njen plan rada kao put pozorišta ka napretku.



Z. Milosavljević

 

Piše:
Pošaljite komentar