OVO SU CAKE ZA PRODAJU POLOVNOG AUTOMOBILA Najbolja opcija za sve prodavce je "staro za novo"
Mnogi ljudi su sentimentalno vezani za svoj automobil i postavljaju previsoku cenu, a to je početak dugog perioda prodaje.
Ako ste prvi vlasnik i prodajete svoj polovni automobil, to je uvek dobar adut za prodaju.
Revijahak preporučuje da je prvi korak nakon odluke o prodaji da dobro operete i očistite vozilo, a ne bi bilo loše uložiti i u dubinsko pranje.
Fotografišite vozilo iz svih uglova, neka se vide svi detalji spolja i iznutra, a posebno fotografišite neke detalje opreme kao što su bolji sistem zvučnika, automatska klima, povezivanje telefona, lep detalj sedišta…
U opisu oglasa budite precizni i navedite sve bitne detalje. Većina oglašivača već po unosu modela i godine vozila automatski upisuje opremu kojom vozilo raspolaže, a to olakšava posao.
Istaknuta pozicija oglasa nije nešto što košta previše i sigurno će pomoći u traženju kupca. Ukoliko vozilo nije prodato nakon nekog vremena, iako je oglas istaknut, to je znak da ćete morati duže da čekate na pravog kupca, a razlog može biti previsoka cena ili velika ponuda modela koji se prodaje.
Obavezno operite i motor, a u oglasu navedite broj šasije kako bi potencijalni kupac mogao da izvrši proveru.
Danas su mnogi kupci spremni da plate oko 20 evra da bi vozilo za koje su veoma zainteresovani proverili u pogledu kilometraže, prijavljenih oštećenja i vrednosti same štete.
Ako je prijavljena šteta oko 1.000 evra, jasno je da je reč o maloj šteti koja je sanirana bez dugoročnih posledica. Preko ovakvih servisa može se videti šta se sa vozilom dešavalo dok je bilo u celoj Evropi, a ne samo u našoj zemlji. Ovo posebno važi ako je vozilo bilo u vlasništvu kompanije jer se evidentira svaka šteta. Takođe ćete znati da li je vozilo na spisku ukradenih, ili je možda u toku potraga jer nije otplaćeno putem kredita ili lizinga.
Ponudite u oglasu opciju preventivnog pregleda vozila kod vašeg mehaničara ili u ovlašćenom servisu, ukoliko je kupac spreman da to plati.
Većina kupaca će hteti da samostalno proveri vozilo, bez stručnjaka, ali 90 odsto ljudi nisu stručnjaci i ulaganje od 50 evra predstavlja sigurnost i dijagnostiku koja će budućem vlasniku biti garancija za budućnost i jasan pokazatelj koliko je neophodno uložiti u automobil nakon kupovine.
Farbanje i popravke lima su normalna stvar. Bitno je da nema većih (strukturnih) oštećenja a u svakom slučaju, danas je mnogo lakše i bezbednije kupiti polovno vozilo jer se sve može proveriti na više načina.
Ako prodavac misli da „smanji“ broj pređenih kilometara, može se reći da onaj ko lažira kilometražu ne radi ništa pametno. Možda se „kozmetički“ skida od 20 do 30 hiljada kilometara, najčešće od poslednjeg servisa da se ne bi primetila velika razlika u ukupnoj kilometraži, što se na kraju ipak sazna.
Još jedna opcija prilikom prodaje polovnjaka je „staro za novo“. Mnogi su se uverili kakoto nije najbolja ponuda jer domaći trgovci po pravilu nude od 20 do 30 odsto nižu cenu otkupa od one u oglasima za isto vozilo.
Za vozilo koje vredi 10.000 evra nekad će ponuditi samo 6.000 evra. Ipak, ako se razmišlja o zameni za novo, vredi pokušati jer je to vremenski najbolja opcija uz koju se vlasnik može rešiti starog vozila za samo nekoliko dana.
Neki ljudi su „alergični“ na pozive i ne žele se nalaziti sa potencijalnim kupcima već su spremni dati svoje polovno vozilo po bilo kojoj ceni, samo da ga se reše.
Pogotovo nije loše ako se otkupna cena polovnjaka približi tržišnoj, uz gubitak od 10 do 15 odsto. To se isplati i vlasnik ne mora da prolazi kroz stresne situacije prilikom prodaje. Ponekad se trgovci žele rešiti veće količine novih vozila, a to mogu biti i automobilu koji su na „zalasku“ jer uskoro stižu vozila nove modelske godine. Davanje polovnjaka za novi auto, pred kraj godine, može biti dobra opcija jer trgovcima njihova nova vozila zastarevaju za dodatnu kalendarsku godinu.
Jedini način da se pravilno utvrdi cena polovnog vozila (koje želite da prodate) je provera na domaćim i stranim malim oglasima.
Mnogi ljudi su sentimentalno vezani za svoj automobil i postavljaju previsoku cenu. To je početak dugog perioda prodaje. Uporedite svoje vozilo sa drugim u kategoriji, proverite stanje i opremu i bez emocija odredite realnu cenu, ali uvećanu za oko 500 evra ili pet odsto.
Svaki kupac voli da se cenjka i morate ostaviti prostor za dogovor. Malo je vlasnika koji na kraju prodaju automobil po oglašenoj ceni, jer kupac verovatno već ima najmanje pet drugih automobila da pogleda kao opciju.
penzionisani.bizportal.rs