Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

VELIKA INVESTICIJA NA DUNAVU: Banoštor postaje međunarodna stanica za kruzere, ZAPOČET PROJEKAT VREDAN 557 MILIONA DINARA

13.08.2024. 10:15 10:57
Piše:
Izvor: Dnevnik (N. Perković)

Pristanište za prihvat putničkih plovila iz međunarodnog i unutrašnjeg saobraćaja, kao i za druge oblike nautičkog turizma, planirano je na desnoj obali Dunava, u naselju Banoštor.

Nakon što su početkom februara predstavnici Ministarstva turizma i omladine, Opštine Beočin, Agencije za upravljanje lukama i Direkcije za vodne puteve potpisali ugovor o izgradnji međunarodnog pristaništa u Banoštoru, okončan je postupak javne nabavke, te s izvođačima zaključen ugovor vredan 557.135.496 dinara, s PDV-om.

Investicija će biti realizovana po sistemu „ključ u ruke”, odnosno projektuj i izvedi, a taj posao je Ministarstvo turizma i omladine poverilo firmama „MIP grading” iz Obrenovca, „Ehting” i „Brodoprojekt” iz Beograda i „Geo-projekt SM” iz Sremske Mitrovice, s kojima je zaključen sporazum na period od tri godine, tačnije 36 meseci, pa se može smatrati da je to ujedno i rok za završetak projektno-tehničke dokumentacije i svih predviđenih radova.


Radi prihvata planiranog broja brodova u turističkoj sezoni neophodno je izgraditi plutajući objekat za ukrcavanje i iskrcavanje putnika – ponton

Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj lokacijske uslove izdao je krajem prethodne godine, a realizacija tog značajnog infrastrukturnog projekta doprineće da Beočin preraste u ozbiljan turistički centar, između ostalog, imajući u vidu vinarsku tradiciju te opštine. 

„U cilju razvoja turizma u opštini Beočin predviđa se izgradnja putničkog pristaništa otvorenog za međunarodni saobraćaj u naselju Banoštor, koje se nalazi na desnoj obali reke Dunav i ima dugu vinarsku tradiciju i poseduje očuvane prerađivačke i skladišne karakteristike za proizvodnju i čuvanje vina što čini interesantnu turističku ponudu“, navedeno je u projektnom zadatku objavljenom na Portalu javnih nabavki.


Deset aktivnih, čekaju se još četiri

U našoj zemlji ima deset međunarodnih pristana od čega je sedam na Dunavu i tri na Savi, na kojoj su prošle godine otvorena pristaništa u Sremskoj Mitrovici i Šapcu, a uskoro će biti i u Velikom Gradištu kod tvrđave Ram, potom u Sremskim Karlovcima, Apatinu i Banoštoru. Očekuje se da će u ovim mestima time dodatno zaživeti sve lokalne turističke znamenitosti, kao i značajno povećanje ugostiteljskih i trgovačkih objekata... 


U okviru pristaništa je planirana gradnja obaloutvrde, priključka na javnu saobraćajnicu, pristanišne zgrade sa upravom pristaništa, službama carine i policije i komercijalnim sadržajima (informativni pult turističke organizacije, prodaja suvenira,...). Plan detaljne regulacije predviđa prizemnu zgradu (P Pk), dok bi akvatorija trebalo da se nalazi paralelno sa frontalnim delom teritorije pristaništa.

Radi prihvata planiranog broja brodova u turističkoj sezoni neophodno je izgraditi plutajući objekat za ukrcavanje i iskrcavanje putnika - ponton.


Pristanište za prihvat putničkih plovila iz međunarodnog i unutrašnjeg saobraćaja, kao i za druge oblike nautičkog turizma, planirano je na desnoj obali Dunava, u naselju Banoštor 

 „Potrebno je odrediti lokaciju postavljanja plutajućeg objekta na osnovu ažuriranog geodetskog snimanja dna korita reke u zoni putničkog pristaništa, koje obuhvata i neophodni prilazni plovni put i akvatorijum manevra putničkih brodova u skladu sa propisima i određenim zahtevom za minimalni gaz. Predvideti da čelični plutajući objekat, kao i pristupni most, mogu nesmetano i bezbedno pratiti promene vodostaja Dunava, da su stabilni za ukrcavanje, kretanje i iskrcavanje putnika. Omogućiti izvezivanje, po potrebi, plu­tajućeg objekta i odvoženje u zimovnik ili eventualni remont“, objašnjeno je u projeketnom zadatku.

Paluba plutajućeg objekta mora biti ravna, bez prepreka, prohodna, sa naznačenim putevima kretanja, osvetljena i premazana zaštitnim premazom koji onemogućava klizanje pri lošim vremenskim uslovima, te izgrađena od brodograđevinskog čelika sa vodonepropusnim komorama i jednostrukom oplatom. Ponton će s obalom će biti povezan pristupnim mostom, koji će omogućiti bezbedan prelazak putnika, posade i zaposlenih, pri svim vremenskim uslovima i vodostajima Dunava. 


Kruzerima stiže oko 200.000 gostiju

Sve više turista Srbiju posećuje kruzerima, te ih je primera radi  prošle godine bilo 183.043, što je za 35 odsto više nego 2022. Govoreći o razvoju turizma u Vojvodini direktor Agencije za upravljanje lukama Vuk Perović je rekao da se u ovoj godini očekuje povećanje broja turista koji će u našu zemlju  doći kruzerima za deset posto, odnosno oko 200.000 gostiju. To će Srbiju svrstati na treće mesto u Dunavskom regionu po broju turista koji putuju kruzerima.


U okviru konstrukcije mosta biće sprovedeni elektrokablovi i vodovodne instalacije, kojima se obezbeđuje povezivanje plutajućih objekata na vodovodnu i elektro mrežu. Rok za izradu projektno-tehničke dokumentacije i prve faze radova je 15 meseci od dana potpisivanja ugovora i uvođenja u posao, dok je za izvođenje druge faze radova šest meseci, s tim da se ne računa vreme neophodno za ishodovanje uslova, saglasnosti i dozvola, kao ni vreme potrebno za rad nadležnih institucija. Tehnička dokumentacija inače podrazumeva izradu studije opravdanosti sa idejnim projektom, projekta za građevinsku dozvolu i izvođačkog projeka, kao i studije o proceni uticaja na životnu sredinu, da bi se obezbedili zakonom propisani uslovi za izvođenje radova na izgradnji pristaništa.

J. Vukašinović

Autor:
Pošaljite komentar
NASTAVAK PROJEKTA GRADNJE MEĐUNARODNOG PRISTANIŠTA Ponton prenet u svojinu Republike Srbije

NASTAVAK PROJEKTA GRADNJE MEĐUNARODNOG PRISTANIŠTA Ponton prenet u svojinu Republike Srbije

26.03.2024. 12:58 13:11