I GLUMCI VIDEO IGARA STRAHUJU ZBOG VEŠTAČKE INTELIGENCIJE Njihovom štrajku ne nazire se kraj
Više od 2.500 izvođača i glumaca u Sjedinjenim Američkim Državama koji daju glasove u video igrama stupili su u štrajk zbog upotrebe veštačke inteligencije (AI), a predstavnik njihovog sindikata naveo je danas da bi štrajk mogao da potraje.
Njihov glavni pregovarač Dankan Krebtri - Ajerlend izjavio je za Skaj Njuz da bi taj štrajk mogao da potraje i čitavu godinu ako studiji koji proizvode video igre ne pristanu na njihove zahteve.
Izvođači i umetnici, koji rade za studije poput Vorner Brosa, Aktivižna, Gejms end Blajndlajta, u štrajku su od 26. jula.
Njihov sindikat koji obuhvata filmske i tv umetnike SAG-AFTRA traži da studiji pristanu na nove mere zaštite glumaca u vezi sa korišćenjem AI u toj industriji.
Krebtri-Ajerlend kaže da bi studiji mogli da stave ispunjenje ovih zahteva na čekanje, pošto su video igre fleksibilnije u produkciji nego filmovi pa mogu zato da izbegnu odlaganja.
Štrajk košta industriju video igara pet milijardi dolara, pokazuju podaci Univerziteta u Mičigenu, i zbog njega su odloženi blokbasteri kao što su Dedpul 3, Čelindžers i Dina:Drugi deo.
Sindikat SAG-AFTRA bio je u štrajku i 2017. zbog ugovora o video igrama, i trajao je najduže u istoriji sindikata - 340 dana.
Krebtri - Ajerlend kaže da bi to moglo da se dogodi i ovog puta, ali se nada da do toga neće doći.
Portparolka producenata video igara koji pregovaraju sa sindikatom, Odri Kuling, rekla je za Skaj Njuz da su oni "posvećeni rešavanju poslednjih preostalih pitanja" kako bi okončali štrajk "istorijskim povećanjem plata i merama zaštite u vezi AI" za izvođače video igara.