(FOTO) OŠ „ALEKSA ŠANTIĆ” IZ STEPANOVIĆEVA U ERAZMUS PROJEKTU Nastavnici izučavaju najbolje tehnike, evo kako će motivisati učenike
Osnovna škola „Aleksa Šantić” u Stepanovićevu učestvuje u Erazmus projektu pod nazivom „Od izazova do postignuća: Kako motivisati učenike?”, koji je započeo 20. avgusta 2023. i završava se 20. juna ove godine.
Cilj projekta je razvoj i unapređenje motivacije učenika, kroz niz inovativnih aktivnosti i metoda.
Tri nastavnika iz škole pohađala su kurs pod nazivom „School Innovation: A New Mindset for Teachers and Students” u oktobru 2023. godine, u Barseloni, gde su stekli nova znanja i veštine, koje su primenili u nastavi.
Nakon povratka, nastavnica matematike i informatike Ljiljana Rehner, srpskog jezika Maja Petrović i nastavnik fizike Rade Marjanović, organizovali su časove, na kojima su prikazali metode i tehnike koje su usvojili. Ti časovi obuhvatili su različite predmete, a đaci su imali priliku da uče kroz nove, kreativne pristupe, što je značajno doprinelo njihovoj motivaciji i angažovanju.
Na osnovu stečenih znanja i iskustava nastavnici su sačinili priručnik u kome su prikazali najbolje prakse i tehnike.
- Priručnik je dostupan nastavnicima i školama i koristan je resurs u radu, koji se može primenjivati u nastavi i prilagoditi svojim potrebama - objasnila je kordinatorka projekta nastavnica engleskog u OŠ „Aleksa Šantić” Slavica Jević. - Krajem maja priručnik je predstavljen na promociji projekta u Digitalnom omladinskom centru Gradske biblioteke, gde su se okupili nastavnici i stručnjaci iz oblasti obrazovanja, zainteresovani da čuju o novim i unapređenim trendovima, ali i da se informišu o mogućnostima koje nudi program „Erazmus ”, između ostalog, namenjen i opštem obrazovanju.
Program „Erazmus ” Evropske unije u Srbiji sprovodi Nacionalna agencija Tempus, i prilika je za sve zaposelene u obrazovanju da se razvijaju i realizuju svoje ideje. Projekat „Od izazova do postignuća: Kako motivisati učenike?” u OŠ „Aleksa Šantić” predstavlja još jedan korak ka modernizaciji nastave i povećanju motivacije učenika. Iz te osmoletke napominju da je škola uključena i u projekat strateškog partnerstva, takođe u programu „Erazmus ”, u kom učestvuje kao koordinator, u partnerstvu sa još četiri škole iz Srbije, Poljske, Turske i Slovenije. Projekat pod nazivom „Makerspaces in the School Setting” realizuje se do 30. oktobra 2025. godine i radi na razvoju STEAM-a kroz različite aktivnosti koje će za rezultat imati priručnik za nastavnike.
Po rečima sagovornice „Dnevnika”, tehnike i metode korišćene u okviru projekta zasnivale su se prvenstveno na principima saradničkog rada, emocionalnoj inteligenciji i razvoju estetske kompetencije. Kroz uključivanje vizuelnih i umetničkih elemenata, đaci su podstaknuti da na kreativan način pristupe učenju, što je doprinelo boljem razumevanju nastave.
„Kroz inovativne metode i saradnju, škola je pokazala da je moguće postići značajne rezultate u obrazovanju, i nadamo se da će ove prakse biti primenjene i u drugim školama širom Srbije”, poručuju iz OŠ „Aleksa Šantić” iz Stepanovićeva.
J. Vukašinović