Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

IMA POSLA KO HOĆE DA RADI Kandidati za posao žele POSEBNE USLOVE, poslodavci u teškoj poziciji; EVO KAKO PRIVUĆI RADNIKE i zadržati zaposlene

06.06.2024. 09:47 10:10
Piše:
Foto: Dnevnik

Nedostatak radnika određenih struka, odlazak iskusnih radnika na neko drugo radno mesto bilo u zemlji bilo u inostranstvu - poslodavce stavlja u sasvim drugačiju situaciju nego ranije.

Slično se može reći i za one koji traže ili menjaju posao jer i oni razmišljaju drugačije nego ranije. Izvesno je da zato mnogi poslodavci imaju poteškoća da nađu, a onda i zadrže radnike, a istovremeno, oni koji traže posao, pogotovo ako su deficitarne struke u pitanju, traže određene uslove kako bi na tim poslovima radili.

Da se u ovoj oblasti poslodavci susreću s problemima i izazovima pokazalo je i istraživanje Puls HR zajednice, koje je obuhvatilo različite industrije - proizvodnja, auto-industrija, prodaja, FMCG (roba široke potrošnje), bankarstvo i osiguranje. Fokus je bio na ključnim izazovima privlačenja kandi-

data i zadržavanja zaposlenih, najvećim izazovima s kojima se kompanije van IT industrije suočavaju, kao i o strategijama privlačenja, zadržavanja i motivisanja zaposlenih.

71 odsto firmi iz logistike teško zadržava radnike

Istraživanje je pokazalo da su i ove godine najveći izazovi za kompanije svih veličina kako privući kandidata/radnika i kako zadržati zaposlene. Kako zadržati zaposlene najizraženiji je problem u firmama iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika, a u oblasti FMCG osnovni problem je kako privući zaposlene. Uz to, istraživanje je pokazalo i da je sve manje kompanija koje omogućavaju rad od kuće. 

Problem privlačenja kandidata/radnika i zadržavanja zaposlenih naročito je izražen u kompanijama koje imaju više od 300 zaposlenih, ali je situacija, ipak, nešto bolja nego prošle godine i ovaj problem se nešto lakše prevazilazi. U porastu su izazovi s motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, a kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih u fokusu su više praćenje trendova i benefita.

55 firmi iz proizvodnje teže nalazi radnike

Najviše izazova sa zadržavanjem zaposlenih imaju firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika - čak 71 odsto, dok s privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti FMCG (roba široke potrošnje) - 58 odsto, a potom proizvodnje - 55 odsto. U auto-industriji su utvrđene natprosečne vrednosti za organizacione izazove i izazove s praćenjem trendova i benefita. 

Rad od kuće, koji je tokom pandemije koronavirusa bio i te kako zastupljen, sada je sve manje popularan u kompanijama. Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta i radu iz kancelarije. Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46 odsto kompanija. Ispitanici iz kompanija van IT industrije još jednom su potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen pa je 47 odsto njih navelo da je dolazak na radno mesto obavezan. 

Obavezan rad iz kompanije više je zastupljen u manjim i srednjim kompanijama, dok su velike firme nešto fleksibilnije kada je u pitanju način rada. Naravno, priroda posla i vrsta industrije u startu pravi razliku kada je rad od kuće u pitanju. Potpuno je jasno da industrije marketinga, medija i komunikacija, bankarstva, finansija i revizije imaju znatno fleksibilnije oblike rada. Najveći broj ispitanika koji su naveli da je dolazak na radno mesto obavezan za sve dolazi iz kompanije iz oblasti logistike, prevoza robe i putnika - 67 odsto, proizvodnje - 59 odsto i trgovine/prodaje - 56 odsto. 

 


Veštačka inteligencija i kompanije

Korišćenje veštačka inteligencija sve je češće u svim sferama života, a istraživanjem Infostuda bilo je obuhvaćeno i to koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje.

Rezultat je da samo sedam odsto njih koristi ove alate i to najviše za potrebe strukturiranja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brainstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova.

 


Istraživanje je pokazalo i da je svega polovina kandidata koja je konkurisala za neko radno mesto dobila povratnu informaciju od kompanija koje su oglas raspisale. To je, i inače, nešto na šta se kandidati godinama najviše žale. I dok je 51 odsto ispitanika/poslodavaca odgovorilo da povratnu informaciju šalju uvek i svima, ostali su ukazali da se ne javljaju svima ili se ne javljaju uopšte - zbog nedostatka vremena i neadekvatne prijave.

D. Mlađenović

Foto: Dnevnik

Piše:
Pošaljite komentar
OTVORENI BALKAN STARTUJE SUTRA Evo šta JEDINSTVENO TRŽIŠTE RADA donosi građanima Srbije! Čadež: Za ove naše prostore na kojima je prvo pravilo javnih uprava "TO NE MOŽE", 1. mart je REVOLUCIJA

OTVORENI BALKAN STARTUJE SUTRA Evo šta JEDINSTVENO TRŽIŠTE RADA donosi građanima Srbije! Čadež: Za ove naše prostore na kojima je prvo pravilo javnih uprava "TO NE MOŽE", 1. mart je REVOLUCIJA

29.02.2024. 18:08 18:13
ŠTA VAS NERVIRA NA POSLU? U jednom istraživanju RADNICI u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji IMALI ISTI odgovor; EVO šta njih motiviše a šta frustrira

ŠTA VAS NERVIRA NA POSLU? U jednom istraživanju RADNICI u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji IMALI ISTI odgovor; EVO šta njih motiviše a šta frustrira

05.06.2024. 15:47 16:03