Industrija koja KREATIVNOŠĆU I TALENTOM donosi ekstra dobit OVO JE NAJMLAĐI, ali najbrže rastući sektor privrede
Građevinska industrija je jedan od subova svake privrede, a na sreću mi imamo jednu mladu granu koja je već sustigla građevinare po učeću u ukupnom BDP-u.
Naime, kreativna industrija je najmlađa, ali i najbrže rastući sektor srpske privrede. Procenjuje se da vredi oko dve milijarde evra i da će i dalje rasti. Deo strateškog opredeljenja Vlade da podrži kreativnu industriju je i izgradnja multifunkcionalnog centra, u kome će se stvarati nova ekonomska vrednost i koji će, istovremeno, biti mesto susreta talenata.
Uveliko se već vidi budući centar kreativnih industrija u Srbiji, koje broje armiju od 155.000 zaposlenih, a dobrodošli su i kreativci iz regiona i sveta.
Ana Ilić iz Nacionalne platforme „Srbija stvara” ukazuje da je izvoz kreativnih industrija poslednjih šest godina porastao za 80 odsto.
„Kreativna industrija utiče sa šest odsto u BDP-u naše države. To je snažan i visok procenat u rangu sa građevinskom industrijom. Komplementarna je i sarađuje i sa turističkom industrijom”, navodi Ilićeva za RTS.
Kreativne industrije su se pokazale kao žilave, pa su neke i u krizi beležile rast, a one koje su stagnirale brzo su se oporavile.
„Dva najsnažnija podsektora kreativnih industrija su produkcija audio-vizuelnog sadržaja, kao i televizijska i filmska produkcija i gejming. Kada je reč o prvom, država je prepoznala i poslednjih sedam godina podržava posebnim finansijskim podsticajima. Sveukupno, ulaže 130 puta više nego pre 10 godina”, ukazuje Ilićeva.
Na svaki uloženi evro u filmsku industriju vrati se 4,6 evra. Privučeno je više od 200 miliona evra investicija, a zaposlenost je povećana za skoro 40 odsto.
„Kada dođe strani producent u Srbiju iz Bolivuda ili Holivuda i snimi film, budžet od milion evra koji potroši u našoj zemlji ostaje u našoj ekonomiji. Ne iznosi iz naše zemlje ni drvo, ni rudu, ni voće, nego čitav kapital ostaje u našoj zemlji. To je jako profitabilna grana za svaku zemlju”, poručuje Aleksandar Conić, producent „Klokvorka”.
Kreativne industrije su sektor mladih, u proseku između 20 i 45 godina, više od polovine su visokoobrazovani, a oko 50 odsto su žene.
To je i sektor u kome je sve više novoosnovanih firmi i preduzetnika.
Najvećih 15 gejming kompanija ostvarilo je prihod od 150 miliona evra.
„Pojedini studiji targetuju Ameriku, drugi Evropu, Aziju. Zavisi koja je ciljna grupa studija koja pravi igru. Osoba iz Srbije, zbog platformi koje su globalnog karaktera, može da pristupi bilo kom marketu iz bilo kog sektora”, kaže Nikola Šoškić iz „Šoška gejminga”.
E. D. N.