Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(FOTO, VIDEO) REPORTERI DNEVNIKA NA IZGRADNJI PETOG NOVOSADSKOG MOSTA Zahuktali se radovi i sa sremske i sa bačke strane

10.04.2024. 09:36 10:13
Piše:
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

Kako je  gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić naveo za Dnevnik , u najvećem vojvođanskom gradu trenutno se grade dva mosta, a uskoro kreće i treći- pešačko-biciklistički. Četvrti most u Novom Sadu gradi se u nastavku Bulevara Evrope, a peti je deo Fruškogorskog koridora.

Reporteri Dnevnika su obišli radove na petom mostu sa sremske strane Dunava u Petrovaradinu. Zatekli smo radnike kineske CRBC koji užurbano stvaraju uslove da se Dunav premosti između Petrovaradina i Kaća, zabeležili smo izrastanje iz vode prvog stuba budućeg mosta. Kako bi to građevinari rekli „betonira se nulti segment i sandučasti nosač na stubnom mestu broj 1”.  radovi su uveliko u toku i kod Kaća.

Most će biti dužine od 1.663 metara i prilično je komplikovan objekat čija će izgradnja sa prilaznom konstrukcijom i hidrotehničkim instalacijama koštati oko 100 miliona evra.

Istovremeno vodeni saobraćaj se odvija bez problema jer je plovni put širok par stotina metara ostavljen slobodan između pomoćnih konstrukcija koje drže čitavo gradilište nad vodom.

Prostorno, reč je o nešto manje od dva kilometra koji se pružaju od bačke obale Dunav, preko reke do sremske obale, ili obnuto,  a ovaj, peti novosadski most pored tunela ispod Iriškog venca, drugi je ključan objekat budućeg fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume. 

Ova brza saobraćajnica na teritoriji Novog Sada služiće kao gradska obilaznica, a preko mosta obezbediće se veza sa auto-putem E75 i panevropskim koridorima 10 i 10B. Kako je navedeno pri predstavljanju ovog projekta, most će doprineti izmeštanju teretnog i tranzitnog saobraćaja iz Petrovaradina i Salajke i Podbare u Novom Sadu...

ovaj most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća, a završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav. Ukupna dužina mosta iznosi 1.663 metra, a sastoji se od 668 metara duge severne prilazne konstrukcije, koja se proteže na kaćkoj strani, glavne mostovske konstrukcije dužine 505 metara i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani, koja je dužine oko 488 metara.

Širina mosta je 28 metara, a prilazne konstrukcije široke su 25 metara. Predviđene su dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake široke po 3,5 metara. Most, kao i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina, imaće pešačke i biciklističke staze širine po dva metra.

Sa sremske strane stubovi su već prišli poslednjim ulicama Petrovaradina iza nekadašnjeg „Navipa” gde sada postoji čitava mreža puteva izgrađenih za potrebe gradilišta.


Kose zatege

Novi most u Petrovaradinu je projektovan kao jedinstvena konstrukcija za obe kolovozne trake, dok su prilazne konstrukcije projektovane kao dve odvojene celine.

Glavni raspon mosta širok je 200 metara i visok 9,5 metara u odnosu na visok plovidbeni nivo.

Most je projektovan kao „ekstrados“ most sa kosim zategama sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakošenim ka spolja i visokim 25 metara. Rasponi glavnog mosta dugi su 134, 235 i 134 metra.


Već sada se nazire promena koju će ovaj most i dalja saobraćajnica Fruškogorskog koridora doneti ovom kraju, a očekuje se da će tokom ove godine  biti završeni pristupni putevi novom mostu.

Na silasku s mosta sa sremske strane biće izgrađena petlja i novi put do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina. Jedan prilaz mostu, usmeren ka Novom Sad, nalazi uz kompleks nekadašnje „Pobede“, sa petljom na Reljkovićevoj ulici čiji će jedan deo biti pretvoren u brzu saobraćajnicu koja vodi do Žeželjevog mosta. Drugi prilaz, usmeren ka Sremskim Karlovcima, ide uz šumu pored Dunava i biće deo Fruškogorskog koridora.

Sa Karlovačkim drumom spaja se petljom u blizini Košarićeve bare, nedaleko od crkve na Tekijama. Odatle, Fruškogorski koridor nastaviće do dela današnje Ulice Račkog i Mišeluka, pored MOL pumpe, sve do današnjeg Iriškog venca gde će biti tunel ispod Fruške gore dugačak 3,5 kilometra…

Temelji svih stubova urađeni su na bušenim šipovima, a stubovi glavnog pilona oslanjaće se na 37 bušenih šipova prečnika 1,5 metara i dužine oko 36 metara. 

Niko Perković

Foto: S.  Šušnjević

 

Piše:
Pošaljite komentar
U najavi početak izgradnje petog mosta preko Dunava

U najavi početak izgradnje petog mosta preko Dunava

15.04.2022. 08:56 09:04
(FOTO,VIDEO) POGLEDAJTE KAKO IZRANJA PETI MOST KOD NOVOG SADA Jedan od najambicioznijih projekata u Srbiji

(FOTO,VIDEO) POGLEDAJTE KAKO IZRANJA PETI MOST KOD NOVOG SADA Jedan od najambicioznijih projekata u Srbiji

24.10.2023. 16:23 17:32