Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVA PREDSTAVA U ZRENJANINSKOM POZORIŠTU Telefon mrtvog čoveka

27.03.2024. 10:19 10:23
Piše:
Foto: pixabay.com

Dramska scena Narodnog pozorišta “Toša Jovanović” u Zrenjaninu  bogatija je za novu predstavu “Telefon mrtvog čoveka”,  rađenoj prema savremenom američkom komadu Sare Rul, u režiji Rastislava Ćopića, koja je premijerno izvedena 21. marta na sceni ovog teatra. 

Po rečima reditelja, ovaj komad govori o nekoliko važnih tema za današnje gledaoce, mađu kojima su usamljenost savremenog čoveka,  odnos prema smrti, i ljubav koja nas može spasiti od nje. 

- Mislim da toga ima u svakom dobrom komadu jer su to neke univerzalne istine koje dobri pisci veoma lako i vešto implementiraju, tako da su u pitanju neke večne teme iako stavljene u savremeni kontekst, danas i ovde. Postoje jasne indicije da je ovako bilo oduvek i da će tako možda zauvek ostati ukoliko se sami ne promenimo, još od Čarlsa Dikensa do danas, ljudi putuju usamljeni u svojim odvojenim kočijama. Ali ove teme, po sebi, ne bile toliko interesantne ili privlačne da nisu ispričane na jedan jedan nežan, vazdušast, prijemčiv, duhovit način - navodi reditelj.

Uz usamljenost, nežnost i saosećajnost, u odnosima među likovima prisutna je, po rečima Ćopića, i sebičnost, ili ljubav prema sebi, na čijoj pozadini prepoznajemo vrednost ljudskosti i prave lju­bavi. 

- U tom smislu verujem da će i publika imati priliku da učestvuje u ovoj predstavi na onaj iskonski, pozorišni način, identifikujući sebe sa likovima priče, proživljavajući one sudbinske udare, emotivne i moralne borbe koje se odvijaju u junacima koje gledaju na sceni - dodaje reditelj Ćopić, koji prvi put režira u zrenjaninskom pozorištu.

Sara Rul nam ovim komadom, kako navodi u svojoj rediteljskoj belešci, između ostalog, upućuje jedan „poziv na buđenje”; na jednu poetsku, nežnu, ljubavnu pobunu protiv materijalističkih, trivijalnih i sve površnijih međuljudskih odnosa. 

O klasičnoj dramskoj literaturi  kaže da klasici nisu uzalud klasici, “u njima postoji nešto univerzalno što je svojstveno čovekovoj prirodi i tako je od pamtiveka, i kao takvi su neophodni, pa i neka njihova nova čitanja u različitim kontekstima”. 

- Što se tiče savremenih dramskih tekstova u koje spada i komad „Telefon mrtvog čoveka” Sare Rul, mislim da njima tek predstoji test vremena, ali je sjajna stvar sa njima to što oni, kada su dobri, ulaze u komunikaciju sa savremenim čovekom i društvom - ukazuje Ćopić.

U predstavi igraju: Nataša Ilin, Jelena Šneblić Živković, Miljan Vuković, Nataša Luković, Danilo Milovanović (k. g.), Sanja Radišić, i Aleksandar Došen. Komad su s engleskog jezika preveli Nikola Jovanović i Višnja Sretenović, a autorsku ekipu čine i kostimografkinja Ivana Ristić, scenografkinja Dunja 

Kostić, kompozitor Vladimir Pejković, i saradnik za scenske borbe Dejan Karlečik.  Večeras je prva repriza.

N. P-j.

Piše:
Pošaljite komentar