SRPSKI STARTAP ZAOKRUŽIO SOFTVER ZA ADVOKATSKE KANCELARIJE „Legislator” za efikasnije poslovanje advokata
Pod krovom novosadskog Naučno-tehnološkog parka, u startapu Dream Consistency razvijena je aplikacija „Legislator” namenjena advokatskim kancelarijama u Srbiji, ali i regionu, pa i šire, budući da u svojim temeljima ima ugrađenu i pravnu praksu članica Evropske unije.
Reč je, zapravo, o savremenom, sveobuhvatnom softverskom paketu za upravljanje pravnim praksama, koji je dizajniran tako da pojednostavi i optimizuje svakodnevno poslovanje advokatskih kancelarija.
– Jedan od najvažnijih naših fokusa bilo je pitanje bezbednosti, odnosno zaštite podataka – pojašnjava za „Dnevnik” prvi čovek Dream Consistency Branko Ćorilić. – Ilustracije radi, „Legislator” se može koristiti preko cloud-a, tretirajući ga kao SaaS servis, ali kancelarije mogu da paket instaliraju i na svojim serverima, gde sami biraju firewall i definišu nivoe pristupa određenim podacima. Naravno, klaud verzija omogućava jednostavan pristup sa bilo kog mesta, dok server verzija pruža potpunu kontrolu nad podacima kancelarije. Ali ono što je ključno, u oba slučaja svi kritični podaci, poput imena stranaka, broja predmeta... enkriptovani su u digitalnoj bazi, tako da šta god da se dogodi, ti podaci ostaju zaštićeni.
Digitalizacija dokumenata
„Legislator” i danas nudi opciju digitalizacije „papirnih” dokumenata. Međutim, Dream Consistency trenutno radi na razvoju tehnologije koja bi, uz pomoć veštačke inteligencije, odnosno tehnika mašinskog učenja, omogućila i skeniranje starijih dokumenata i njihovo pretvaranje u tekst, ali bez uobičajenih grešaka, koje su svojstvene danas aktuelnim OCR softverima.
Sama kancelarija utvrđuje nivoe pristupa, odnosno korisničke uloge: sekretarica, pripravnik, mlađi partner... gde se jasno definiše ne samo ko ima pravo uvida i korišćenja pojedinih podataka, predmeta, dokumenata, stranica, nego i akcija. Recimo, advokatski pripravnik će moći da pristupi samo predmetima na kojima radi, ukoliko se drugačije ne definiše. Naravno, to ne važi samo za predmete već i za dokumente, zadatke... Pri tome se svaka akcija detaljno prati, odnosno ne može doći do bilo kakve promene u predmetu, dokumentu... a da to ne bude zabeleženo. Sve što je neko dodao ili izbrisao, kada je skinuo koji dokument i slično, sve će to ostati precizno zabeleženo.
- Možemo da kažemo da „Legislator” nudi i verovatno najbolji sistem zadataka, na samo na regionalnom tržištu, nego kada generalno govorimo o legaltech industriji. Od tipa zadatka, prioriteta, utvrđivanja nivoa odgovornosti, ko može da menja zadatak „u hodu”, do praćenje aktivnosti pojedinih aktera... sve su to opcije koje su na raspolaganju partnerima kada žele da „testiraju” mlađe kolege u simulacijama stvarnih predmeta. Time se i u sledećem koraku podstičite bolji timski rad, jer se zadaci koordiniraju, prati se napredak i promoviše saradnja u okviru kancelarije – navodi Ćorilić.
„Legislator” omogućava i različite integracije, gde advokatska kancelarija, ako, recimo, koristi Microsoft 365, može bez problema da integriše OneDrive sa „Legislatorom”. Na taj način podnesci i drugi različiti dokumenti ostaju na serverima firme, dok bi aplikacija bila zadužena za različite pretrage po ključnim rečima, ali bi istovremeno mogle da se koriste i sve druge prednosti samog softverskog paketa, počev od metapodataka, kao što su tip dokumenta, kategorije, tagovi, različite beleške... pa nadalje.
– Pored potpuno funkcionalanog kalendara, odnosno praćenje vremena, „Legislator” omogućava i automatizacija dokumenata, upravljanje radom sa strankama i još mnogo toga. Na primer, u ovom trenutku „Legislator” podsetnik na ročišta, sastanke s klijentima, ali i podsetnik za same klijente, stiže putem mejla, s tim da će uskoro biti implementirana i mogućnost slanja SMS ili poruka na Viber, WhatsApp... – pojašnjava osnivač Dream Consistency. – Softver takođe nudi i niz drugih veoma korisnih servisa, poput, recimo, automatizovanog kreiranja QR kodova čime se, jednostavnim skeniranjem, omogućava brži pristup detaljima predmeta, dokumentima ili informacijama o klijentu. U svakom slučaju, suština je u tome da se eliminišu prekomerni troškove i pri tome optimizuje efikasnost, te na taj način unapredi poslovanje.
M. Stajić