VUČIĆ OBILAZI RADOVE NA TUNELU "IRIŠKI VENAC": Mnogo toga još moramo da uradimo (VIDEO)
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma.
Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.
- Za tačno dve i po godine imaćemo svih 47,7 kilometara završeno. Mislim da nikada nije bilo toliko mostova da se gradi u Novom Sadu - kazao je na početku predsednik Vučić, u čijoj je pratnji i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
- Dogodine ćemo morati da krećemo u projektovanje proširenja puta Beograd - Novi Sad - dodao je.
- Po prvi put posle mnogo decenija da Vojvodina, sever Srbije, dobija najviše saobraćajnica. Nesrazmerno velika ulaganja u sever Srbije - kazao je Vučić i najavio još ulaganja u brojne vojvođanske saobraćajnice.
- Sada ćemo da pojačamo pare za Irig. Mnogo toga još moramo ovde da uradimo. Beograd - Zrenjanin će mnogo da podigne, od Ovče, Borče, Opova, Ečke... - ističe predsednik.
- I Bačka Palanka, i Begeč i Futog mnogo dobijaju ovim - kazao je Vučić, gledajući kako će izgledati tunel.
Predsednik je govorio i o problemima eksproprijacije, koji uvek postoje.
- Država mora da radi svoj posao, da ne opterećujem ljude – rekao je predsednik, dodajući da je jun 2026. rok za završetak radova:
- Jun 2026. godine, za dve i po godine. Za nas sve mora da se završi do 1. decembra 2026. To je za nas dan D.
- Ove godine do kraja juna, u skladu sa zakonom, svi ovi ružni objekti duž auto-puteva, pruga ili će da budu srušeni ili sređeni. Ima sve lepo da se počisti. Srbija mora da ima najčistije lice.
Tunel Iriški venac biće najduži u Srbiji
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.
Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.
U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.
Dnevnik, Novosti