DRUMSKI SAOBRAĆAJ U ULICI MAKSIMA GORKOG U SUBOTICI BIĆE PUŠTEN U SUBOTU Podvožnjak spreman za brzu prugu
SUBOTICA: Završena je rekonstrukcija podvožnjaka u subotičkoj Ulici Maksima Gorkog, jednog od sedam objekata na teritoriji grada koji se rade u okviru brze pruge Novi Sad – Subotica – granica sa Mađarskom (Kelebija).
Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić i pomoćnica ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Anita Dimoski, obišli su završne radove i tom prilikom najavljeno je da će drumski saobraćaj ispod podvožnjaka biti pušten u subotu, 16. decembra, a iduće sedmice, od 22. decembra biće završene i pešačko-biciklističke staze.
- Ovaj podvožnjak je izuzetno značajan za Grad Suboticu i odvijanje saobraćaja, jer je ulica veoma frekventna, žila kucavica našeg grada. Ova lokacija je i najbitnija tačka na rekonstrukciji i modernizaciji pruge na deonici Novi Sad – Subotica. Brza pruga prolazi kroz samo gradsko jezgro, zato su radovi komplikovani, zbog toga dolazi i do određenih pomeranja - rekao je gradonačelnik Bakić i zahvalio se sugrađanima na strpljenju, a izvođaču radova „Karin komercu” na kvalitetno obavljenom poslu.
Nagomilavanje atmosferskih voda ispod ovog podvožnjaka biće konačno rešeno crpnom stanicom, a nakon rekonstrukcije podvožnjaka u Lošinjskoj ulici i Majšanskog mosta, saobraćaj u Subotici biće potpuno normalizovan.
Anita Dimoski je kazala kako je podvožnjak u Maksima Gorkog jedan od najzahtevnijih objekata kada je reč o izgradnji brze železničke pruge na teritoriji grada Subotice.
- Nekadašnji, stari podvožnjak je na sebi imao pet železničkih koloseka, dok će novi imati 11. Ovaj podvožnjak spaja teretnu sa putničkom stanicom i omogućiće neometano odvijanje veoma zahtevnog železničkog saobraćaja. Završili smo četiri od sedam objekata, tako da ćemo, nakon puštanja drumskog saobraćaja ispod ovog podvožnjaka, nastaviti sa rekonstrukcijom još tri objekta koji će, kada se i oni završe, mnogo značiti za Suboticu kada je reč i o drumskom, i o železničkom saobraćaju- rekla je pomoćnica ministra Anita Dimoski.
Navela je kako su ispod novog podvožnjaka predviđene dve crpne stanice, retenzije, da je to u funkciji i da nakon obilnih padavina više neće biti problema sa odvodom vode na ovoj lokaciji.
Puštanjem drumskog saobraćaja na ovoj lokaciji, izvođaču radova se omogućava da počne sa radovima na Majšanskom mostu. Pripreme za tu rekonstrukciju su već izvršene, a u Subotici je preostalo da se uradi podvožnjak u Lošinjskoj ulici i nadvožnjak nad somborskom prugom, kod Kosovske ulice. Rokovi su za godinu dana skraćeni i sve, kako je istakla Anita Dimoski, mora da se završi do kraja naredne godine, da bi se krenulo u testiranje pruge, kako bi u martu 2025. godine u Suboticu stigao brzi voz iz Beograda.