Od ove JESENI kašnjenja i gubljenje POŠILJKI IZ KINE odlaze u PROŠLOST, Đorđević: PROBLEM prisutan u svim ZEMLJAMA EU
V. d. direktora Javnog preduzeća "Pošta Srbije" Zoran Đorđević izjavio je da nema samo Srbija probleme sa paketima iz Kine koji dolaze i očekuje da će to biti rešeno na jesen na globalnom nivou na konferenciji Svetskog poštanskog saveza u Rijadu.
Kako je rekao već duži vremenski period postoji problem sa dostavljanjem paketa iz Kine, jer građani ne mogu da vide gde im se pošiljka nalazi i kada će stići, a često i kasne. Đorđević je rekao da se radi problemu koji je prisutan u svim zemljama Evropske unije, a koja je našla neke modalitete da proba da ga prevaziđe.
- Mi nismo čekali, probali smo da rešimo problem na drugačiji način. Imao sam do sada dva sastanka sa ambasadorkom Kine, pisali smo "AliEkspres", čija roba najviše dolazi u Srbiju i pisali smo kineskoj pošti - dodao je on.
Prema njegovim rečima, na konferenciji Svetskog poštanskog saveza u oktobru u Rijadu biće prilika da se problem dostave paketa iz Kine reši na globalnom nivu.
Đorđević je rekao da problem nastaje najverovatnije jer su kineski partneri pronašli, kako je rekao, propust na svetskom nivou i pošiljke šalju kao pisma, te onda nije omogućeno da se prati pošiljka i ne postoji mogućnost za nadoknadu štete ukoliko se izgubi.
- Cena za pismonosne usluge je 50 dinara, a najniža za pakete je 350 dinara kad se poručuje roba iz Kine. Nudi se besplatna poštarina i skuplja opcija dostave preko stranih kompanija. Ta besplatna dostava zapravo košta 50 dinara koliko košta i za pisma. Naši kineski partneri koriste taj 'propust' u svetskom zakonu da se to tretira i šalje kao pismo - paket i onda, kada se šalje kao pismo, nema nikakvu kontrolu gde se kreće i kako ulazi u zemlju, nema nadoknade štete - objašnjava on.
Đorđević je napomenuo da imaju oko četiri miliona poručivanja iz Kine, gde Pošta Srbije naplaćuje 350 dinara, dok kineski partner naplaćuje sa praćenjem 1.000 dinara. Kako je rekao ukoliko se plati da pošiljka bude sa praćenjem, jedina mogućnost je da možemo da pratimo paket i da tražimo nadokandu štete, ali ne možemo da znamo kada će stići.