Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nema više BESNIH PUTNIKA Aerodromske reklamacije dobijaju novi oblik Sve rešeno U PAR KLIKOVA

18.08.2023. 16:03 16:21
Piše:
Foto: Pixabay, ilustracija

Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) Srbije saopštio je danas da je uveo novi način podnošenja reklamacija putnika putem nove veb forme dostupne na sajtu www.cad.gov.rs u odeljku koji se bavi zaštitom prava putnika.

Na ovaj način, kako se navodi, DCV nastoji da korisnicima olakša i pojednostavi proces podnošenja reklamacija, kako bi u svega par koraka mogli da upute žalbu.

Na sajtu postoji uputstvo i upitnik koji vas, kroz pitanja s eliminacijom, vodi do preciznog odgovora na vaš problem.

Evo na šta sve možete da se žalite:

Ako dođe do otkazivanja leta krivicom avio-prevoznika, možete da zatražite zaštitu svojih prava i naknadu ako je let otkazan iz operativnih razloga, zbog prekoračenja radnih sati posade, ako niste registrovani zbog overbooka (prodato je više mesta nego što je dostupno, najčešće zbog promene tipa aviona..). Takođe, naknadu možete tražiti ako je let otkazan jer nema dovoljno putnika, ili prevoznik ne može da dokaže razloge otkazivanja leta.

S druge strane, avio-prevoznik nije odgovoran ako su razlog otkazivanja loši vremenski uslovi, prirodne katastrofe, vojne operacije, vanredno stanje, nametanje ograničenja i zabrane kretanja – derogacije po različitim osnovama, štrajk zaposlenih u avio industriji (kontrolora leta, zemaljskog opsluživanja, agenata…), kao i ako se utvrde nedostaci aviona koji predstavljaju opasnost za bezbednost putnika, izuzev onih koji su mogli biti otklonjeni redovnim servisiranjem.

Avio-prevoznik je dužan da u slučaju otkazanog leta na dan polaska putniku uruči obaveštenje o pravima koje ima po Zakonu (najčešće ispisano na samoj elektronskoj karti, ali i da vam ponudi mogućnost izbora između povraćaja novca u vrednosti putne karte ili preusmeravanja puta ka krajnjoj destinaciji. Takođe, dužan je da vam ponudi besplatne obroke i osvežavajuće napitke, u zavisnosti dužine čekanja, u skladu s propisanom kompanijskom procedurom. Ako je potrebno jedo ili više noćenja, dužan je da vam obezbedi hotelski smeštaj, kao i prevoz do njega, i omogući dva besplatna telefonska poziva, slanje poruka telefaksom ili elektronskom poštom. Ako ste se odlučili za novac, nadoknada se kreće između 250 i 600 evra, u zavisnosti od dužine leta i  kašnjenja tokom preusmeravanja puta.

Važno je da se reklamacijom prvo obratite avio-prevozniku. Većina avio-prevoznika reklamacije prihvata u elektronskoj formi, na posebnim portalima za podnošenje žalbi. Reklamacija je uspešno podneta kada dobijete odgovor sa referentnim brojem reklamacije, a rok za njeno podnošenje je 90 dana od dana kada ste uspeli da poletite ili kada je trebalo – pa ste ostali prizemljeni.

Avio-prevoznik ima rok od 60 dana da prihvati ili odbije reklamaciju, uz obrazloženje odbijanja – pozove se na činjenice koje su uslovile otkazivanje, a koje ga oslobađaju odgovornosti i isplate odštete. Ako u roku od 60 dana ne udovolji reklamaciji ili na nju ne odgovori, putnik ima pravo da povredu Zakona prijavi Direktoratu civilnog vazduhoplovstva. Nadležna služba za prava putnika utvrdiće da li je bilo povrede Zakona i uputiti vas kako da ostvarite prava.

Nezadovoljni putnici takođe pravdu mogu da potraže i pred nadležnim sudom.

Direktorat napominje da su svi propisi usklađeni s propisima Evropske unije, te naši putnici imaju ista prava kao oni s evropskim dokumentima.

I. Radoičić

Piše:
Pošaljite komentar
ŠTA DA RADITE AKO VAM JE OTKAZAN LET: Ko poštuje ovu proceduru može da dobije i do 600 evra!

ŠTA DA RADITE AKO VAM JE OTKAZAN LET: Ko poštuje ovu proceduru može da dobije i do 600 evra!

19.06.2023. 19:47 19:52