Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na auto-putu Ruma-Šabac kolovoz dobija drugi sloj asfalta, a most preko Save prilaze

18.05.2023. 11:31 11:39
Piše:
Izvor: Instagram nalog @spsantic

Na gradilištu auto-puta Ruma–Šabac u toku je postavljanje drugog sloja asfalta na levoj traci i ugradnja tucanika na desnoj traci kod Jarka, objavio je na svom Instagram nalogu v. d. direktora „Koridora Srbije” Aleksandar Antić.

Pored toga, Antić, koji je nedavno obišao ovo gradilište, dodao je i da je u toku postavljanje podužnih nosača na produžetku mostovske konstrukcije kod Klenka.

Krajem jula 2021. godine spojen je ovaj most preko Save, nakon dve godine izgradnje. Tom prilikom, zvaničnici su istakli da će kompletan auto-put biti završen najkasnije do jeseni 2023. godine. Budući auto-put između Rume i Šapca dug je 22 kilometra i imaće šest traka. Deo je koridora Ruma-Šabac-Loznica, jer će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara.  

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica, zaključen je 19.11.2019. godine sa azerbejyanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje.

U toku je postavljanje podužnih nosača na produžetku mostovske konstrukcije kod Klenka
Budući auto-put između Rume i Šapca dug je 22 kilometra i imaće šest traka. Deo je koridora Ruma–Šabac–Loznica, jer će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara

Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.

Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma - most na Savi, u dužini od 22 kilometra biće, kako smo naveli, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima. Ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa državnim putem IB reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane.

Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.

Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.

Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.

S. Krstić

Autor:
Pošaljite komentar