Rekonstrukcija Ulice Nikole Tesle koštaće više od 176,2 miliona dinara
Obnova Ulice Nikole Tesle koštaće oko 176,2 miliona dinara, s PDV-om (176.225.207), i trajaće godinu dana. Nakon nekoliko pomerenih rokova za podnošenje ponuda, od oktobra 2022. pa do februara ove godine, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije odabrala je izvođače, novosadsku firmu “Put-invest”, kao nosioca posla, koja je na tenderu učestvovala s preduzećima “Tehnika AD” iz Vršca i “Tecton geosystems” iz Novog Sada.
Osim saobraćajnih površina, predviđena je i rekonstrukcija prateće infrastrukture, poput vodovoda i kanalizacije, javne rasvete i saobraćajne signalizacije.
Imajući u vidu da ugovor za rekonstrukciju Ulice Nikole Tesle još uvek nije zaključen, kao i da je potrebno određeno vreme za uvođenje izvođača u posao, radovi bi mogli da počnu do kraja aprila.
Da je ulica, koja ime nosi po jednom od najpoznatijih naučnika Nikoli Tesli, zrela za rekonstrukciju najbolje znaju stanari tog kvarta. Našoj redakciji nekoliko puta su se obraćali sugrađani iz te, ali i iz Ulice Uroša Predića, ukazujući da nakon asfaltiranja pre oko šest decenija, osim povremenog “krpljenja”, značajnijih popravki nije bilo. Stanari ističu da bi ulice koje nose imena poznatog slikara i naučnika, čiji su izumi promenili svet, morale da izgledaju znatno bolje, i napominju da znamenite ličnosti to ne zaslužuju.
Raspored rupa i ulegnuća na putu vozači su već dobro izučili, a pri pogledu na ulicu loše stanje kolovoza i pešakih staza dodatno dolazi do izražaja, jer je u kontrastu s izgledom kuća u tom, po nekima, elitnom kraju. Pribavljanje tehničke dokumentacije za gradnju saobraćanih površina i prateće infrastrukture koštalo je oko dva miliona, a ugovor je zaključen s grupom ponuđača, firmama AD “Vojvodinaprojekt”, “Centralna putna laboratorija”, GMP “Gramont-NS” i “KLM inženjering TM”.
Projektnim zadatkom je predviđena i rekonstrukcija azbestno-cementnog vodovoda i kanalizacije, dužine 450 metara, kao i gradnja nove crpne stanice. Tehničkom dokumantacijom obuhvaćen je i projekat javne rasvete, koja je, kako je konstatovano, tehnološki zastarela, kada je reč izvoru svetla.
Planirana je dvosmerna saobraćajnica širine pet metara, s obostranim pešačkim stazama, s tim da je na trotoarima predviđen behaton debljine šest centimetara.
“Rekonstrukcija saobraćajnice podrazumeva obnavljanje kolovoznog zastora u postojećoj širini od pet metara. Na deonici od raskrsnice s Futoškom ulicom do ukrštanja sa Ulicom Đorđa Bešlina, planirana je kolovozna konstrukcija od granitne kocke, dok će nastavak biti od asfalta. Kolovozna površina zone raskrsnice sa Ulicom Đorđa Bešlina i raskrsnice sa ulicama Nenada Mitrova, Uroša Predića i Mičurinove biće izdignuta u vidu punog platoa na nivo trotoara”, navedeno je tehničkom opisu projekta.
U tehničkom opisu je konstatovano da je kanalizaciona mreža u Ulici Nikole Tesle nedovoljnog kapaciteta, s malim padom ka Futoškom putu, pa prilikom obilnih kiša dolazi do izlivanja kanalizacije po saobraćajnici i u stambenim objektima. Projektovana je nova kanalizaciona mreža, podeljena na sedam krakova, koji gravitiraju ka novoj crpnoj stanici planiranoj u kompleksu Jodne Banje, čiji je položaj definisan planskom dokumentacijom.
Imajući u vidu da ugovor za rekonstrukciju Ulice Nikole Tesle još uvek nije zaključen, kao i da je potrebno određeno vreme za uvođenje izvođača u posao, radovi bi mogli da počnu do kraja aprila.
J. Vukašinović