Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na prvi rođendan Sokola pregovori o nabavci pet novih kompozicija brzih vozova

19.03.2023. 11:34 15:11
Piše:
Foto: Dnevnik (R. Hadžić)

- Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da Srbija trenutno pregovara sa kineskim partnerima o nabavci do pet novih kompozicija brzih vozova.

Ona je za Tanjug rekla da su sredstva za garancije za ovu svrhu već predviđena u budžetu za 2023. godinu i da se radi na dodatnom usaglašavanju standarda, jer Srbija mora da poštuje evropske standarde.

"Očekujem da dobijemo još najmanje dodatnih pet kompozicija a razgovaramo i sa drugim partnerima tako da očekujem da ćemo imati nove vozove", rekla je Brnabić.

Predsednica Vlade Ana Brbanić danas je vozom "Soko" krenula iz stanice Beograd centar u Prokopu za Novi Sad, gde je obeležena prva godišnjica puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad. Sa premijerkom su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, kineska ambasadorka Čen Bo, predstavnicima Železnice Srbije i kineske kompanije „China Railway International Co“. Prva godišnjica brze pruge obeležena je na peronu Glavne železničke stanice u Novom Sadu. Događaju je prisustvovao ministar Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnici kompanije "China Railway International Co“. Brzom prugom od Beograda do Novog Sada, vozom "Soko", zajedno su se 19. marta 2022. provozali predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban i tako je otvorili za saobraćaj. U vozu su bili i članovi Vlade Srbije, a "Soko" je stigao od Beograda do Novog Sada za 33 minuta.

Predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor istakao je da je Srbija u proteklih deset godina napravila iskorak kada je reč o razvoju železničke infrastrukture, te da je brza pruga kroz Vojvodinu velika razvojna šansa i novi kvalitet u životu građana.

„Dan kada je ′Soko′ krenuo upisan je crvenim slovima u kalendar Novog Sada i naše zemlje. Saobraćaj je žila kucavica svake države i zato nastavljamo na svim nivoima – lokalnom, pokrajinskom i republičkom – da ovu važnu oblast unapređujemo“, rekao je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić.

Mirović: Nastavak do izgradnje deonice do Subotice

„Dokazali smo da smo dostojni snažnog početnog impulsa koji su dali predsednici Si Đinping i Aleksandar Vučić i potvrdili da sa ponosom možemo da opravdamo tu saradnju i čelično prijateljstvo. Nastavićemo zajednički da delujemo da bismo ispunili obećanje da ćemo do kraja 2024. godine brzim vozom putovati do Subotice. Krajem sledeće godine svedočićemo o razvoju prijateljstva i saradnje dve države na izuzetnim osnovama, koje mogu biti primer i drugim državama“, izjavio je predsednik Mirović i najavio u narednim mesecima dolazak kineskih kompanija, koje će otvarati velike pogone u Vojvodini.

Mirović je zahvalio svim projektantima, inženjerima, zaposlenima u svim kompanijama, posebno u onima koje su izvodile radove, na izuzetnom trudu jer se godinu dana nakon što je pruga puštena u saobraćaj pokazuje kvalitet, profesionalizam, odgovornost, preciznost i sve ono što se očekivalo od tako renomiranih komapanija koje su predvodili kineski partneri na zadovoljstvo svih građana.

Prvi rođendan "Sokola"

Izgradnja brze pruge Beograd - Novi Sad u dužini od 75 kilometara, za brzinu od 200 km na čas, počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara. Redovan putnički saobraćaj na brzoj pruzi počeo je narednog dana. Prugu su prethodno testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 kilometra na čas. Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta "Čortanovci" na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica "RŽD internešenel". Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija ""China Railway International Company“” i "China Communications Construction Company”. Deonica Stara Pazova - Novi Sad, koju su gradili Rusi, duga je ukupno 40,4 km, od čega je otvorena pruga 36,2 km.

Tunel i vijadukt "Čortanovci" prolazi kroz Frušku Goru i nalaze se u plovnom delu Dunava i predstavljao je najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope. Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2,2 kilometra. Vijadukt se nalazi neposredno uz desnu obalu reke Dunav i dug je oko tri kilometra, a nosi ga 59 stubova, od kojih je visina pojedinih stubova 26 metara.

Milan Đurić: Da ostanemo na dobrom koloseku

Prisustvovao sam obeležavanju godišnjice od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd-Novi Sad kojom je od marta prošle godine #sokovoz prevezao više od jednog i po miliona putnika.



Kada bude završen deo pruge do Subotice, do kraja 2024. godine i kada u Mađarskoj bude izgrađen nastavak te deonice 2025. godine, biće potrebno samo par sati za putovanje između Beograda i Budimpešte.



Čestitam svima koji učestvuju u ovom velikom poduhvatu!



Neka se iskustvo putovanja srpskom železnicom samo unapređuje, i da svi zajedno ostanemo „na dobrom koloseku“.

Piše:
Pošaljite komentar