Javno-privatnim partnerstvom do asfalta u 32 ulice na teritoriji grada Zrenjanina
ZRENJANIN: Beogradska firma „Baumeister”, koja je podnela zajedničku ponudu sa preduzećima „Sremput” iz Rume i „Vojvodinaput – Bačkaput” iz Novog Sada, izabrana je na javnom pozivu za privatnog partnera koji će izgraditi i održavati lokalnu putnu infrastrukturu na teritoriji grada Zrenjanina.
U pitanju je projekat javno-privatnog partnerstva bez elemenata koncesije.
Javnim ugovorom, koji su odobrili Gradsko veće i Skupština grada Zrenjanina, predviđena su tri perioda realizacije ugovornih obaveza. Prvi period, koji ne bi smeo da traje duže od šest meseci, obuhvata projektovanje, planiranje, pribavljanje neophodne dokumentacije, pripremu terena za izgradnju, rekonstrukciju i rehabilitaciju puteva. Grad bi u tom periodu trebalo da reši imovinsko-pravna pitanja na zemljištu na kojem će se izvoditi radovi i da učestvuje u ishodovanju dozvola.
Drugi period obuhvata izgradnju, rekonstrukciju i rehabilitaciju puteva, pribavljanje upotrebne dozvole, ukoliko je ona potrebna, i puštanje u rad. Treća faza projekta podrazumeva period nakon puštanja u rad određenih deonica u kome se naplaćuju izvedeni radovi i pružene usluge.
Ukupna naknada za dostupnost putne infrastrukture, prema prihvaćenoj ponudi privatnog partnera, iznosi 7.174.302 evra bez PDV-a, odnosno 8.609.162 evra sa porezom na dodatu vrednost, za period od deset godina. Naknada će se isplaćivati nakon puštanja deonice u saobraćaj.
U javnom ugovoru su navedene 32 ulice u gradu i okolnim selima, u kojima uopšte nema asfalta, a čije je asfaltiranje planirano u okviru ovog projekta u naredne tri godine. Kako je navedeno, te ulice su degradirane nakon dugogodišnjeg korišćenja, vremenskih uslova, kao i manjka finansijskih sredstava za njihovu rekonstrukciju. One su širine od tri do šest metara, a postojeća podloga je od bitošljunka, asfalta, betona i kaldrme, dok u nekim ulicama nema završnog sloja, već je njihova površina od drobljenog kamenog agregata ili zemlje.
U Zrenjaninu su to ulice Mošorinska, Svetosavska i Nemanjina, Tomićeva, Slobodana Penezića, Igmanska, Skopska, Dunavska, Jovanke Dobrosavljev, Đorđa Stratimirovića, Opovačka i Tot Ištvana. Što se tiče sela, u Orlovatu je za rekonstrukciju predviđena Tamiška, a u Botošu Ulica Žarka Petrova. U Mihajlovu se planira rekonstrukcija Donjeg reda i Dože Đerđa, a u Lukinom Selu Ulica Maršala Tita. U Stajićevu je to Ulica Milinka Đorđevića, u Melencima Lenjinova, u Elemiru Dr Mladena Stojanovića, Perlezu Radoslava Panića, a u Lazarevu Alekse Bojovića.
U Zlatici je planirana rekonstrukcija ulica Sonje Marinković, Bratstva jedinstva i 27. decembra, a u Belom Blatu delovi Begejskog reda. U Čenti će se raditi Pupinova, a u Tomaševcu veza između ulica Ive Lole Ribara i Žarka Zrenjanina. U Banatskom Despotovcu asfalt će dobiti Ulica Save Kovačevića, u Knićaninu 7. jula, u Lukićevu Svetosavska i Nemanjina, Aradcu Kapetana Nalepke, a u Kleku Vase Miskina. U Ečki će biti rekonstruisana ulica Libertatea, a u Jankovom Mostu – Jankova. Takođe, predviđeno je i da ulica na izletištu Tisa dobije asfalt.
Ž. Balaban