Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na trasi obilaznice oko Orlovata i novi most preko Tamiša

02.12.2022. 10:30 10:37
Piše:
Izvor: V. Fifa/Orlovat

ZRENJANIN: Odbornici Skupštine grada Zrenjanina su na jučerašnjem zasedanju većinom glasova usvojili odluku o donošenju Plana detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata.

Kako je saopšteno nakon sednice lokalnog parlamenta, usvajanje ove odluke najznačajniji je korak u donošenju planske regulacije, kojom se rešava dugogodišnji problem meštana Tomaševca i Orlovata, nastao zbog zabrane korišćenja starog drumsko-železničkog mosta, podignutog još 1880. godine.

Planom detaljne regulacije obuhvaćen je deo obilaznice oko Orlovata, odnosno deonica od raskrsnice Botoškog druma i Ulice Ive Lole Ribara, do raskrsnice državnog puta II-A reda broj 130 za Tomaševac, u dužini od 1,6 kilometara. Ovaj projekat obuhvata i izgradnju novog drumskog mosta preko reke Tamiš, dužine oko 190 metara. 

„Cilj izrade Plana detaljne regulacije je izmeštanje dela trase državnog puta II-A reda broj 130, u dužini od približno 1,6 kilometara, u okviru kojeg se mora izgraditi novi most preko Tamiša. Izradi plana se pristupa zbog ugrožene stabilnosti i funkcionalnosti postojećeg mosta preko reke Tamiš na državnom putu i potrebe izgradnje novog na izmeštenoj trasi, kako bi u potpunosti bili zadovoljeni svi zahtevi po pitanju nosivosti, sigurnosti i bezbednosti saobraćaja“, navodi se u dokumentu koji je usvojila Skupština grada. 

Novi most će se nalaziti na oko 65 metara uzvodno u odnosu na postojeći drumsko-železnički čelični most, koji je izgrađen još pre oko 140 godina. Postojeći most je prilično dotrajao i na njemu je zvanično zabranjeno odvijanje drumskog saobraćaja. Deo obilaznice oko Orlovata u zoni novog mosta, inače, nalazi se na trasi buduće Banatske magistrale, odnosno državnog puta I-B reda broj 24, koji obuhvata pravac Đala–Zrenjanin–Kovin, u dužini od oko 225 kilometara. Usvojenim planskim dokumentom otvara se mogućnost, ne samo za gradnju novog mosta, već i saobraćajnice kojom bi se tranzitni saobraćaj u potpunosti izmestio iz Orlovata i kasnije povezao s auto-putem Beograd - Zrenjanin, čija planirana trasa prolazi u blizini tog sela.

Gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura je istakao da je sednica lokalnog parlamenta održana po hitnom postupku, jer gradska vlast smatra da ne treba trošiti ni dan više, kada je u pitanju rešavanje gorućih problema poput ovog. 

- Po završetku ovog posla biće razdvojen železnički od drumskog saobraćaja, kroz novu saobraćajnicu koja će biti okrenuta ka planiranom auto-putu. Ono što je bilo do lokalne samouprave, mi smo uradili u najkraćem mogućem roku. Sada je na Javnom preduzeću „Putevi Srbije“ i resornom ministarstvu da se što pre pristupi realizaciji ovog kapitalnog infrastrukturnog projekta – poručio je Salapura. 

Ž. Balaban  

Autor:
Pošaljite komentar