Intervju: Aleksa Todorović, influenser
NOVI SAD: Dvadesetšestogodišnji Novosađanin Aleksa Todorović poznat je mlađoj generaciji kao popularan TikToker, koji na ovoj društvenoj mreži objavljuje video klipove u kojima govori o modi, svakodnevnom životu, ali i strasti prema hrani.
Na TikTok - u prati ga više od 142.000 ljudi, dok na Instagramu broji oko 51, 2 hiljade pratilaca, te je, kao influenser, nedavno kandidovan i za zvezdu u usponu 2022. godine na dodeli nagrada za uticajne ljude na internetu, koju svake godine uručuje „Wannabe magazin”. Sve je, kako je u intervjuu za „Dnevnik” ovaj mladić ispričao, počelo vrlo spontano, kada je, tokom karantina, otvorio nalog na TikTok - u iz dosade i svojim prijateljima snimao klipove, a danas je pronašao svoju nišu na ovoj društvenoj mreži gde dobija ogromnu povratnu reakciju svojih onlajn prijatelja.
Aleksa je najpre završio osnovne studije međunarodne ekonomije i biznisa na novosadskom Fakultetu za ekonomiju i inženjerski menadžment, a trenutno je na master studijama odnosa sa javnošću i komunikacija na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Posao u onlajn svetu započeo je 2017. godine kao volonter manifestacije „Serbia Fashion Week” (SFW), nakon čega je vrlo brzo primljen u njihov tim i postao digital marketing menadžer, a sada je zaposlen i kao njihov PR asistent. Osim toga, danas radi i za regionalnu internet market platformu „Bazzar.rs”.
U digitalni marketing dospeli ste kada društvene mreže nisu imali ovakav doseg kakav danas postižu. Koliko je tada bilo teško privući publiku i kako ste savladali taj izazov?
– Prvu sezonu SFW sam baš mnogo učio i pomagali su mi neki ljudi, a posle toga su mi prepustili da radim sam, a to se posle dobro i pokazalo jer generalno volim modu i mislim da se, kada nešto voliš, to sve lepo i ispolji na određenim kanalima, a to su u mom slučaju bile društvene mreže. Jedan od mojih najvećih uspeha, koji sam često spominjao na razgovorima za posao, u motivacionim pismima i u CV-u je da smo u dve godine mog rada u SFW povećali rast pratilaca, pregleda i poseta profila za 100 odsto i to je stvarno istina!
Koliko je zapravo teško baviti se digitalnim marketingom, koji ljudi, čini se, smatraju lakim poslom?
– Digitalni marketing tehnički nije težak posao, ali neophodno je biti kreativan i znati šta bi moglo da privuče ljude, šta će ih naterati da posete profil, kupe određenu stvar, ostanu tu uz tebe neko vreme. Zahtevan je u pogledu konstantnih ideja i inovacije koja je neophodna za ovaj posao, pogotovo sada kada je kontent marketing najzastupljenija stvar na tržištu i kada smo prezasićeni informacijama. Umeće je da prikažeš tu informaciju na što kreativniji i zabavniji način. Kada se baviš digitalnim marketingom, ukoliko hoćeš da naučiš najteže mogućnosti tog posla, je da radiš u e-commerce-u, jer on pruža da budeš prisutan u svakoj mogućoj branši i zahteva da budeš dobar na polju nege, lepote, tehnike, roditeljstva... Dešava mi se da, iako ne znam mnogo o deci, moram da pišem blogove o kolicima za bebe. Stalno moraš da se prilagodiš svakoj branši, što je odlično jer kasnije imaš bezbrojne mogućnosti i znanja.
Imate li zbog preplitanja vaša dva posla neku vrstu zadrške kada objavljujete nešto na svom privatnom profilu?
– Jedino čega se uzdržavam, što je potpuno i normalno, jesu neke provokacije i negativni komentari. Nikada to ne bih ni radio, nisam osoba koja će da komentariše nešto ukoliko mi se ne sviđa, to ću zadržati za sebe i svoje najbliže. Nikada ne bih promovisao rasizam i trenutne političke situacije jer mislim da to ne treba da bude ničiji sadržaj, ali sve ostalo gledam da bude u skladu sa nekim vaspitanjem i pristojnošću, ja ne mogu van toga da odem.
Onlajn i kada je na godišnjem odmoru
Budući da je zbog posla konstantno prisutan na društvenim mrežama Aleksa Todorović nam je uz smešak rekao da u oflajn svetu stiže da ima i svoj privatni život van interneta, te da ga čine njegova devojka, porodica i prijatelji. Ipak, privatan život ne voli da deli sa svojim mnogobrojnim pratiocima.
– To na društvenim mrežama izgleda veoma privatno, ali 70 odsto toga nije prikazano, jer ne volim da prikazujem kako provodim vreme sa devojkom, prijateljima i porodicom jer ni oni ne vole da se eksponiraju na mrežama, pa ne bih da ih forsiram na taj način – objašnjava naš sagovornik i dodaje da, kada ne radi, pokušava da se isključi sa interneta, ali priznaje da mu teško ide. – Pokušao sam da se isključim na jedan dan i jedva sam uspeo, jer posle toga sam imao stotinu notifikacija. Nije mi teško samo zbog društvenih mreža, već je moj posao jednostavno takav - dinamičan i zahteva komunikaciju sa ljudima. Godišnji odmor mi se pretvara u vlogove (smeh). Moram i tada da odgovaram na poruke, a to ne bi trebalo da se radi.
Šta je to što želite da pružite na društvenim mrežama i može li jedna od vaših misija da bude da promovišete sve to što na prvi pogled i jeste - elokventan, lepo vaspitan i pristojan mladić?
– Da, baš sam pre nekoliko dana objavio post na Instagramu i u njemu napisao da je sve što sam hteo, kada sam započeo svoj angažman na društvenim mrežama, je da pružim neku vrednost, a jedna od njih je moda. Drugo, promovišem stav da mlada osoba može dosta toga da postigne i da ima neku funkciju u društvu. Uvek kažem da već kao student možeš da se potrudiš malo više, kako bi svoju karijeru započeo ranije jer se na poslovima traži neko iskustvo, ali ne možeš da ga imaš ako se od najranijih dana ne zauzimaš za sebe. I kada mi kažu da imam 26 godina, a već držim edukacije ogromnim korporacijama koje imaju milijarderske budžete i ne znam koliko zaposlenih i kada me pitaju kako sam to postigao, ja uvek kažem da je zbog toga što sam sa 19 godina počeo da se bavim time što volim.
TikTok važi za neozbiljnu društvenu mrežu, iako to nije. Da li vam se dešavalo da vas ljudi stereotipno posmatraju u poslu jer ste TikToker?
– Na početku se dešavalo, zbog toga što je na aplikaciji bilo svega i svačega, ljudi nisu bili upoznati čemu ona može da služi, a kasnije su se stvari malo ustalile, primetilo se šta sve može da bude tu i koliko korisno može da bude, shvatilo se kakvu društvene mreže imaju moć.
Koreni vašeg uticaja na polju mode jeste modeling kojim ste se takođe bavili. Kako ste ušli u taj svet i koliko ste u njemu postigli?
– Ful tajm sam se bavio pet godina. Poslednja revija na kojoj sam kao model učestvovao bila je 2019. godine u Parizu, a prva na SFW u Novom Sadu i pre mog volontiranja za njih. Drugarica koja se bavila modelingom me je pozvala da dođem na kasting, prihvatili su me i ja sam šetao na nekoliko revija i, sada kada pogledam, bilo je jako loše (smeh), ali tada mi je bilo veoma kul, a kada sam se malo opustio krenuli smo sve više da radimo. Bilo je dosta kampanja koje sam radio, više sam bio angažovan u komercijali nego na pisti. Radio sam neke kampanje za inostrane brendove poput Ripleja, čak i Armanija.
Koliko je teško ostvariti saradnju sa tako čuvenim brendom?
– Generalno, ne može svako da bude model, jer moraš da vežbaš svoj hod, poziranje, ali i samopouzdanje pre svega. Dešava se modelima da odu na 10, 15 kastinga dnevno i da na njima dobiju toliko uvreda...
Je l' to ruši ego?
– Ruši definitivno, ali malo ga je i izgradio (smeh), zavisi kakva si osoba i koliko si jak da podneseš.
Vladimir Bijelić