Neobična nastava u školi u Novom Miloševu, đaci kuvaju džem od dunja i mese pogačice
NOVO MILOŠEVO: Da časovi mogu biti interesantni, kako bi u njima uživali i nastavnik i đaci, primer je nastava biologije u Osnovnoj školi „Dr Đorđe Joanović“ u Novom Miloševu.
Učenici od petog do osmog razreda i njihova nastavnica biologije Vidica Štetin, u okviru nastavne aktivnosti „Čuvari prirode“, često se bave vrlo zanimljivim aktivnostima. Zahvaljujući tome što imaju školski voćnjak, đaci su sa svojom nastavnicom nedavno od dunja napravili džem i vojvođanski specijalitet, kitnikez. Šerpa i varjača inače im nisu strani.
– U dvorištu škole imamo voćnjak „Dunjik“, koji smo pre četiri godine zasnovali zahvaljujući donaciji Zrenjaninskog poslovnog kruga. U voćnjaku ima najviše dunja i višanja. Kako su dunje poslednje dve godine lepo rodile, odlučili smo da od njih zajedničkim radom i snagama skuvamo džem, slatko i napravimo kitnikez. Inače se trudimo da voćnjak sami održavamo, jer je i to biologija na delu. Đaci rade u voćnjaku ono što je primereno njihovom uzrastu – priča nastavnica u OŠ „Dr Đorđe Joanović“ Vidica Štetin.
Nisu samo dunje završile u teglama. Đaci su u prirodi sakupljali divlji šipurak i od njega skuvali pekmez.
– U okviru nastave biologije za šesti razred, gde se prema planu i programu obrađuje nastavna jedinica „Vegetativni organi biljaka: koren, stablo i list“, učenici su na očiglednim primerima proučavali različite oblike korena, delove biljaka, nadzemna i podzemna stabla, razne oblike listova. Nakon toga je od pojedinih delova nastala i čorba, koju su skuvali sami đaci, a onda zajedno u njoj uživali. U čorbi su završili crni i beli luk, krompir, šargarepa, peršun, kao i listovi peršuna i celera – ističe nastavnica Štetin.
Ona dodaje da njenim učenicima nije neobično da znaju da naprave i masu za testo, pa onda od nje peku pogačice. Ideja za ovaj „poduhvat“ je nastala od nastavne jedinice „Kvasci – jednoćelijski organizmi i uloga za čoveka“.
– Đaci vole da odlaze u prirodu. Nastava u kojoj mogu nešto da vide i osete im je zanimljiva. Mislim da je ocena važna, ali nije najvažnija. Verujem da je važno da đaci ovladaju različitim veštinama i da razviju praktične sposobnosti, koje će im biti potrebne u životu – zaključuje nastavnica Vidica Štetin.
Ž. Balaban