Prodaja televizora zbog Mundijala skočila čak do 70 posto
Pripreme za predstojeće Svetsko prvenstvo u fudbalu ne privode kraju samo fudbaleri već i moge naše porodice. Jedni treniraju, a drugi kupuje nove i dobre televizore. Za svaki slučaj.
Prodavci u radnjama, koje nude širok izbor kućnih aparata, otkrivaju da je u prethodnih nekoliko nedelja, zbog fudbalske reprezentacije Srbije i njenog plasiranja na prestižno takmičenje, prodaja televizora porasla za čak 60 do 70 odsto, kao i da je potražnja za savremenim TV uređajima, koji obezbeđuju vrhunske standarde u prenosu slike, veća nego inače.
- Kupci stalno dolaze i, pritom, imaju visoke kriterijume u izboru televizora kako ne bi propustili nijedan detalj sa fudbalskog terena u Kataru - otkrivaju prodavci jednog od najvećih trgovinskih lanaca bele tehnike. - Zainteresovani su za TV uređaje sa što većim dijagonalama, kvalitetom prenosa slike, i zasipaju nas molbama da im poručeni uređaj, ukoliko ga nemamo u prodavnici, što pre stigne, kako bi na vreme i bez stresa propratili predstojeće utakmice.
Za bodrenje Piksijevih Orlova ne spremaju samo porodice i domaćinstva. Uređajima se uveliko snabdevaju i ugostiteljski objekti, sportske kladionice i neke firme kako bi svojim zaposlenima omogućili užitak praćenja fudbalskih utakmica i time sprečili njihova potencijalna odsustva.
- Među kupcima TV uređaja najviše je muške populacije i bračnih parova, koji planiraju da se sa prijateljima ili porodicom okupe oko ekrana - otkrio je za “Dnevnik” jedan od prodavaca bele tehnike. - Međutim, oni nisu jedini kupci. Naši klijenti su sve češće vlasnici sportskih kladionica i hotela, koji ove aparate pazare “naveliko”. Upravo pišemo predračun za prodaju 20 televizora, a poručio ih je vlasnik jednog poznatog novosadskog hotela.
Oni koji se još uvek nisu “naoružali” malim ekranima, mogu to da učine u prodavnicama širom grada.
U ponudi je mnogo preporučenih non-smart i smart modela, koji su sniženi od 10 do 40 odsto. Jeftinije i jednostavnije varijante mogu da se kupe po ceni od 13.000 do 25.000 dinara, dok su im se pune cene kretale od 17.000 do 35.000 dinara. Takozvani pametni televizori mogu se nabaviti po cenama širokog opsega, a pomenuta sniženja važe i za ove modele. TV uređaji, koji su ranije koštali od 100.000 do 560.000, sada mogu da se pronađu po cenama od 67.000 do 500.000 dinara.
U radnji dodaju da 65 odsto kupaca svoje cehove plaćaju kešom, a ima i onih koji ga podele na šest, dvanaest i više rata ili ga izmire u čekovima.
U susret velikom sportskom događaju, prodavnice kućnih aparata, izašle su u susret euforičnim sugrađanima, pripremivši brojne akcije i velika sniženja. Tako su televizori različitih brendova već nekoliko nedelja dostupni kupcima po pristupačnim cenama, nižim za 15 do čak 50 odsto. Međutim, kako tvrde trgovci, mušterijama je ovog puta mnogo više stalo do kvaliteta nego do niskih cena, pa su u trci za dobrim aparatom spremni da zaobiđu popuste i pazare savremenije modele po punim cenama.
Predstojeće sportsko nadmetanje neki sugrađani pratiće i preko onih najmanjih ekrana, pa je prodaja kompjuterskih monitora, ali i mobilnih telefona veća nego ranije. Udela u aktuelnoj potrošačkoj groznici, vetovatno, ima i Crni petak, koji je dodatno podržao naše sugrađane da se počaste novim i kvalitetnijim uređajima.
D. Klašnja