Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sve više saobraćajnih nesreća sa tragičnim ishodom na zapadu Bačke

13.11.2022. 12:15 12:20
Piše:
Foto: pixabay.com, ilustracija

Mada ima čime da se podiči, zapad Bačke i njegov administrativni centar je sve češće na naslovnim stranama i elektronskim medijskim prilozima na nacionalnom nivou prisutan zbog stravičnih saobraćajnih nesreća u kojima se gube ljudski životi.

Surova realnost je poduprta i nedavno objavljenim izveštajem republičke Agencije za bezbednost saobraćaja koji ukazuje na ključne probleme koji dovode do drastičnog rasta broja poginulih u sobraćajnim nesrećama.

Naime, uz činjenicu da je na putevima četiri lokalne samouprave na Zapadu Bačke, koju teritorijalno pokriva somborska Policijska uprava samo u prvih deset meseci ove godine poginulo čak 18 lica, Agencija je u izveštaju apostrofirala da se tokom prethodne, 2021. Godine na teritoriji samog grada Sombora dogodilo 295 saobraćajnih nezgoda sa 177 nastradalih lica, od kojih je poginulo čak 11 osoba što je daleko najveći broj u poslednjih pet godina. Upravo se zbog toga Sombor našao među „kritičnim” lokalnim samoupravama gde nije uspostavljen opadajući trend broja poginulih i povređenih lica, ali i u kojoj je zabeležen nagli porast broja poginulih.

Dok se statistički ne obezbede podaci i za tekuću godinu, već letimičan pogled na medijske izveštaje govori o mogućim uzrocima ovakvog stanja na putevima Zapadne Bačke i samog Sombora. Od naslova koji govore o vozaču koji je usred bela dana zatečen da upravlja vozilom sa 3,1 promila alkohola u krvi, bicikliste koji je odveden na „trežnjenje“ pošto je u Crvenki zatečen sa dobrano iznad dva promila alkohola u krvotoku ili o mladiću koji je bez vozačke dozvole i pod uticajem droga bezglavo jurcao drumovima i ulicama Sombora, preko onoga da je policijsko vozilo-presretač na putu između Apatina i Sonte uspelo da zaustavi automobil koji se kretao brzinom od preko 200 kilometara na sat, do jezivog sudara dva sumanuto brzo vožena taksi vozila... jasno se nazire matrica po kojoj do najtežih nesreća i gubitka života dolazi usled neprilagođene brzine zakonskom ograničenju i uslovima saobraćaja i(li) vožnje u teško alkoholisanom stanju. Mada su, na žalost, ova dva faktora rizika prisutna i u saobraćaju u gusto naseljenim gradovima na zapadu Bačke, svoj veliki danak uzimaju na putevima van naseljenih mesta, pri čemu su posebno ugroženi učesnici u saobraćaju na delovima puteva koji prolaze kroz salaška naselja poput Obzira, na magistralnom putu Sombor-Subotica. Naime, mada je na ovom delu puta brzina kretanja ograničena na 70 kilometara na sat, tzv. ravan pravac nedavno rekonstruisanog puta kao svojevrsni izazov nesavesnim vozačima dovodi do toga da se saobraćaj odvija brzinama koje pre priliče trkačkim pistama nego saobraćajnicama. Kada se ima u vidu da iz ovog salaškog naselja dosta dece koristi javni autobuski prevoz zarad odlaska u gradske škole i to uz nepostojanje pešačke ili biciklističke staze, jasno je zašto veliki broj ovdašnjih žitelja ne krije svoje nezadovoljstvo i strah.

- Gotovo da nema ni jedne sedmice da se nešto ne desi – svedoči jedan od stanovnika ovog salaškog naselja – Pre neku nedelju je čovek sleteo sa puta upravo kod autobuskog stajališta, polomio stub koji ga obeležava, sreća pa nije bilo dece, prošle sedmice je ovde kod komšije, u pokušaju da obiđe vozilo koje je već obilazilo biciklistu, žena sletela sa puta i upala u drenažni kanal, jarak, čudo pa je živu glavu izvukla mada se prevrnula.


Opasnost na dva točka

Kada su u pitanju saobraćajne nesreće sa tragičnim ishodima, najstrašnije su priče vezane za saobraćajke u kojima učestvuju pešaci, biciklisti ili motociklisti, po definiciji daleko ranjiviji od vozača četvorotočkaša. Dok se biciklisti, utisak je, ne obaziru na potrebu korištenja svetlosne signalizacije, motociklisti prednjače u takozvanoj nasilničkoj vožnju vozeći svoje dvotočkaše daleko brže nego što to propisi dozvoljavaju.


Šta je sledeće, pita se sagovornik „Dnevnika“, prema čijim su se rečima žitelji ovog salaškog naselja već nekoliko puta žalili nadležnim institucijama:

- Kad se požalimo, na jedan dan, odnosno na nekoliko sati policija postavi radar, vozači svetlima upozore jedan drugog, saobraćaj se malo uspori i čim policija ode, sve se nastavi po starom. Sad se priča da se po gradu instaliraju kamere koje mere i brzinu kretanja vozila koja se snime, nakon čega automatski treba da usledi i slanje kazne, a da li će ovako nešto zaživeti i kod nas gde je to daleko potrebnije, niko ne zna.

Milić Miljenović

Piše:
Pošaljite komentar