Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Gradnja brze pruge: 1.000 radnika na terenu između Novog Sada i Subotice

12.11.2022. 09:30 09:49
Piše:
Foto: S.Šušnjević

Nepunih godinu dana otkako je u Ranžirnoj stanici u Novom Sadu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova i trgovine Mađarske Petera Sijarta ozvaničen početak gradnje brze pruge koja će povezati glavne gradove dveju susednih država, a sedam meseci otkako se praktično ušlo u taj posao, duž čitave deonice od 108 kilometara između Novog Sada i Kelebije se radi.

Po rečima portparola „Infrastruktura železnice Srbije“ Nenada Stanisavljevića, svakodnevno je na gradilištu brze pruge raspoređeno oko hiljadu radnika. Osim radnika Kineskih železnica, tačnije konzorcijuma „China Railway International ” i „China Communications Construction Company ”, kojem je poveren posao, na tom projektu tokom njegove realizacije biće angažovani i zaposleni iz stotinak srpskih firmi.

Ekipa „Dnevnika“ mogla se ovih dana uveriti da je železnička stanica u Novom Sadu „napadnuta“ sa svih strana radnicima. Do skora izvan dometa pogleda putnika i građana, radilo se pre svega iza zaštitne ograde na peronima, a sada je i ostatak stanične zgrade predmet kompletne obnove. Za potrebe puštanja u saobraćaj brze pruge od Beograda do Novog Sada u martu ove godine završena je obnova centralnog dela, a sada se detaljna sanacija i adpatacija izvodi u levom krilu, što se  i spolja može videti.

Radovi odmiču na drugom i trećem peronu, peronskim nadstrešnicama i pothodniku u stanici.

Ekipa „Dnevnika“ mogla se ovih dana uveriti da je železnička stanica u Novom Sadu „napadnuta“ sa svih strana radnicima. Do skora izvan dometa pogleda putnika i građana, radilo se, pre svega, iza zaštitne ograde na peronima, a sada je i ostatak stanične zgrade predmet kompletne obnove

- Između Novog Sada i Vrbasa se gradi devet nadvožnjaka, od kojih su najdalje odmakli radovi na objektu u Partizanskoj ulici u Novom Sadu, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine - kaže Stanisavljević. - Između Vrbasa i Kelebije, od predviđenih 20, u toku su radovi na 16 nadvožnjaka, a od planiranih 11 podvožnjaka na ovom delu pruge trenutno se gradi osam. U toku je izgradnja perona u Zmajevu, kao i pothodnika u stanicama Stepanovićevo, Kisač, Vrbas, Lovćenac, Bačka Topola, Žednik i Naumovićevo. Inače, na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica biće izgrađeno ukupno 58 novih objekata. Od toga je 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju. Pored toga, biće izgrađena i dva vijadukta. Najteži i najsloženiji biće objekat u Vrbasu dug 1.465 metara, kao i vijadukt u Malom Iđošu od 500 metara.

Biće izgrađena i dva vijadukta. Najteži i najsloženiji biće objekat u Vrbasu, dug 1.465 metara, kao i vijadukt u Malom Iđošu od 500 metara. Na trasi brze pruge biće izgrađene i četiri mostovske konstrukcije preko kanala Dunav-Tisa-Dunav

Na trasi brze pruge biće izgrađene i četiri mostovske konstrukcije preko kanala Dunav-Tisa-Dunav.

Stanisavljević kaže da se radovi na donjem stroju, koji obuhvataju čišćenje terena i sečenje drveća, uklanjanje zastora, širok iskop, uređenje podtla, izradu nasipa i sloja ojačanja, izvode duž gotovo čitave trase između Novog Sada i Naumovićeva. Od Naumovićeva, preko Subotice, do Kelebije u toku je skidanje humusa, obrada podtla i uklanjanje starog tucanika. U proteklih mesec dana intenzivirana je i doprema tucanika, skretnica i skretničke građe na gradilište. Tako je u TPS Novi Sad, Sajlovo, Žednik i Lovćenac dopremljeno oko 75.000 tona tucanika.

U toku su i radovi na temeljnim stubovima, iskopavanjima i postavljanju kablova za kontaktnu mrežu, kao i na signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim postrojenjima, hidrotehničkim i termotehničkim instalacijama.

Između Novog Sada i Vrbasa se gradi devet nadvožnjaka, od kojih su najdalje odmakli radovi na objektu u Partizanskoj ulici u Novom Sadu, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine. IzmeđuVrbasa i Kelebije, od predviđenih 20, u toku su radovi na 16 nadvožnjaka, a od planiranih 11 podvožnjaka na ovom delu pruge trenutno se gradi osam

Prema simulacijama, kada brza pruga između Novog Sada i Subotice bude završena, što je treća i poslednja deonica, međunarodni putnički vozovi ovu relaciju prelaziće za 42 minuta.

Vrednost radova je 1,16 milijardi dolara, a rok za završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, odnosno do kraja 2024. godine.

Železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice obustavljen je 7. aprila. Nakon toga su najpre demontirani koloseci, kontaktna mreža i kompletna stara železnička infrastruktura između Novog Sada i Subotice, a zatim je počela izgradnja nove brze pruge na toj deonici.

Projekat izgradnje pruge za velike brzine obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama, kao i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.

Predviđena je i rekonstrukcija devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, ali i gradnja tri nove sa staničnim kapacitetima u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu

Predviđena je i rekonstrukcija devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, ali i gradnja tri nove sa staničnim kapacitetima u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu.

        Z. Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar