Novi železnički most u Zrenjaninu prave od starog novosadskog
ZRENJANIN: Na pruzi Zrenjanin – Zrenjanin fabrika od 4. januara će biti obustavljen železnički saobraćaj zbog radova na zameni Železničkog mosta preko Begeja, saopštila je “Infrastruktura železnice Srbije”.
Kako je “Dnevnik” već pisao, pripremni radovi su već u toku, a od 4. januara izvođači radova počeće najpre sa demontažom postojećeg, a potom i postavljanjem novog mosta. Obustava železničkog saobraćaja trajaće do 19. aprila.
Radove na mostu izvodiće konzorcijum firmi koji čine “Karin komerc” iz Veternika, “Čelik” iz Bačkog Jarka, “Trioprojekt” iz Beograda, kao i “Geodetski biro” iz Veternika.
Predviđeno je da Železnički most dug 55 metara dobije novu čeličnu rešetku. Novi most biće izrađen od demontiranih elemenata montažno – demontažne konstrukcije koja je bila postavljena preko Dunava u Novom Sadu, dok nije izgrađen novi Žeželjev most.
-U prvoj fazi radova predviđeno je da se na mostu u naselju Berbersko postave šipovi koji će služiti za demontažu mosta, kao i da se obave drugi neophodni radovi. Kada se ova faza završi, očekuje se da radnici počnu sa sečenjem i demontažom postojeće konstrukcije mosta. Stara čelična konstrukcija biće odložena na šipove i skele koji će biti postavljeni u januaru. Zatim će biti izmeštena na obalu Begeja- saopštila je “Infrastruktura železnice Srbije”.
Nakon tih aktivnosti uslediće radovi na ojačanju konstrukcije mosta, obloga stubova i ležišta. To je neophodno kako bi otpočelo postavljanje nove čelične konstrukcije mosta. Kada to bude završeno, uslediće postavljanje pragova i šina na konstrukciji, tako da će u aprilu biti okončan ceo posao.
“Infrastruktura železnice Srbije” je, u želji da olakša svakodnevni život stanovnicima Zrenjanina, a posebno građanima naselja “Ruža Šulman” i Berbersko, novim projektom predvidela da se obezbede dve pešačke staze preko mosta. Do sada je postojala samo jedna staza koja ni izgledom ni širinom nije zadovoljavala potrebe stanovništva. Od proleća, kada radovi budu završeni, sa obe strane mosta iznad Begeja biće postavljene dve staze. One će biti propisno obeležene i tolike širine da može da se bezbedno odvija pešački saobraćaj.
Radi povećanja bezbednosti, “Infrastruktura železnice Srbije” urediće ne samo prilaze i pešačke staze, već će biti postavljeno i novo osvetljenje na mostu, čime će ceo ovaj prostor dobiti novi i lepši izgled.
Most na Begeju postavljen je 1937. godine, tako da će se sledeće godine navršiti osam i po decenija železničkog saobraćaja.
Ž. Balaban