Korak bliže ka postavljanju kutka za pomoć najugroženijima - "Humanko"
Veliki broj građana juče se odazvao pozivu da učestvuju u humanitarnoj akciju sakupljanja novca za otvaranje kutka za pomoć najugroženijima - “Humanko”, koju su organižovali Udruženja građana “Patrija” i lokala “Pastai testenine” na Ribljoj pijaci.
Građani su imali priliku da probaju nesvakidašnji ukusan specijalitet - testeninu u koturu parmezana, flambiranu konjakom i plate obrok koliko žele, te na taj način pomognu Udruženju da sakupi novac za “Humanka”, posebni automat, koji bi trebalo da bude postavljen u aprilu 2022. godine, u dvorištu Omladinskog centra CK13 (Vojvode Bojovića 13).
Dragana Nešin iz Udruženja “Patrija” kazala je da je iznenađena brojem građana koji su odlučili da nedeljno prepodne izdvoje ne samo da obave pijačni pazar, već i da učestvuju u akciji.
- Priprema tog specijaliteta izgleda veoma atraktivno, pa verujem da je i to doprinelo velikom broju gostiju - kazala je Dragana Nešin napomenuvši da je posebno raduje to što je bilo pojedinaca koji nisu naručili porciju ali su ostavili novac. - Kutija za donacija je puna, što obećava. Za postavljanje automata potrebno je 7.000 evra. Do sada smo sproveli dve manje akcije tokom kojih smo uspeli da sakupimo oko 400 evra. U decembru planiramo nove aktivnosti, o kojima će javnost biti blagovremeno obaveštena.
Ko nije stigao u nedelju da prošeta do Riblje pijace, a želi da pomogne u sakupljanju sredstava to može učini uplatom na račun 160-0000000415305-29 s naznakom “Za Humanka” ili donošenjem plastične ambalaže u prostorije Udruženja u Ulici Kraljevića Marka 1.
Kada bude postavljen neophodno je da automat bude neprekidno u funkciji te iz Udruženja napominju da će i tada biti potrebna pomoć građana u vidu doniranja sredstava za ličnu higijenu, hrane i predmata za hobi.
Ideja o otvaranju kutka za pomoć najugroženijima “Humanko”, nastala je zbog direktnog rada tog Udruženja “Patrija” s marginalizovanim osobama, koji se u svojoj svakodnevnici suočavaju sa različitim vrstama predrasuda i problema: od nemogućnosti zadovoljenja osnovnih potreba, preko otežanog pristupa ustanovama i institucijama, diskriminacije i izolacije, pa i do siromaštva.
- “Humanko” je automat sa policama na kojima će se nalaziti konzervirana i nekvarljiva hrana, sredstva za ličnu higijenu i predmeti za hobi i razonodu, poput društvenih igara, predmeta za kuvanje... Kako bi otvorili police, korisnici “Humanka” će ubaciti žeton, odabrati ono što im je potrebno i pritisnuti broj police koju žele da otvore. Na automatu će se nalaziti informacije o tome gde osoba može dobiti žetone i gde se može obratiti za pomoć i podršku - pojasnila je Dragana Nešin i dodala da podrška neće biti nikome uskraćena, bilo da osoba boravi na ulici ili ima krov nad glavom ali živi u siromaštvu. - Žetoni za korišćenje “Humanka” će biti izdavani na određene vremenske periode, kako bismo ostali u kontaktu sa korisnicima, pratili način na koji se odvija podrška i planirali dalji rad na višestrukim problemima te osobe. Svaki put kada građani dođu po novi žeton, mi ćemo obaviti razgovor sa njima i tada ćemo steći uvid u to koliko su korisnici zadovoljni, da li im je pružena potrebna podrška, da li koriste druge oblike pomoći i šta možemo da planiramo sledeće, kako bi ta osoba dostigla viši kvalitet života.
S. Kovač i D. Erić