Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Od Sombora do Kikinde ići će se za manje od sata

20.10.2021. 09:38 09:39
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

SOMBOR: U poslednjih godinu - dve motorizovani Somborci i putnici namernici, sve se češće suočavaju sa problemima na ovdašnjim saobraćajnicama, koje se, usled dotrajalosti ili neadekvatnosti, rekonstruišu ili potpuno nove grade.

Tako od ove sedmice oni namerni da iz centra zapadne Bačke stignu do Subotice, opet moraju „preko preče, naokolo bliže“, pošto je nakon rekonstrukcije dela ovog magistralnog puta između Svetozara Miletića i Aleksa Šantića, iz istih razloga zatvoren za saobraćaj deo od Sombora do Svetozar Miletića.

Mada nemaju razloga za nezadovoljstvo, pošto ovom delu puta odavno treba rekonstrukcija, nedostatak informacija, odnosno njihova nedorečenost iz nadležnog Javnog preduzeća „Putevi Srbije“ ipak je Somborcima i namernicima u ovaj kraj uneo konfuziju. Prvobitno je bilo objavljeno da će se radovi na ovom delu državnog puta IB reda 12, do tada samo delimični produžiti do 11. novembra.

Ujedno, tada je naglašeno da će dnevne aktivnosti trajati od 7.00 do 16 časova, te da će se tokom sanacije saobraćaj regulisati naizmeničnim propuštanjem vozila. Samo nekoliko dana kasnije iz JP „Putevi Srbije“ potekle su potpuno drugačije informacije, pa je objavljeno da će pomenuta deonica biti zatvorena za saobraćaj do kraja godine, a da će tokom celog tog perioda moći da se koristi pet kilometara duža deonica Svetozar Miletić - Čonoplja - Sombor, odnosno obilazak produžen za 12 kilometara, koji uz ova mesta obuhvata i vožnju kroz Kljajićevo, što se u ponedeljak i obistinilo.

Na jugu somborskog atara nastavljaju se radovi na izgradnji potpuno novog puta od Stapara do Sivca, a na zapadu saobraćajnica od Bačkog Monoštora do Kupusine u apatinskom ataru. Stižu vesti i o tome da je, posle više od dve godine od najave da će se graditi brza saobraćajnica koja bi bila najkraća veza Sombora i Kikinde i koja bi povezala granične prelaze Srbije sa Mađarskom (Bački Breg) i Rumunijom (Nakovo), konačno gotov projekat saobraćajnice koja je već dobila neformalno ime „Osmeh Vojvodine“. Naime, Grad Sombor najavio je javnu prezentaciju urbanističkog projekta, a dokument koji je izradilo ovdašnje JKP „Prostor“ biće dostupan javnosti od 25. oktobra do 1. novembra.

Prvi tender za projektovanje ove saobraćajnice duge 175 kilometara bio je raspisan u februaru prošle godine, ali je postupak obustavljen jer u predviđenom roku nije pristigla nijedna ponuda. U drugom pokušaju, putem javnog poziva raspisanog 17. septembra, za projektanta je izabrana firma „MHM-projekt“ iz Novog Sada, a posao izrade idejnog projekta i studije opravdanosti ugovoren je za sumu od oko 300 miliona dinara, pa se u julu pristupilo izradi urbanističkog projekta.

Prethodno je, u decembru prošle godine, oglašen rani javni uvid u materijal za izradu Prostornog plana područja posebne namene ove brze saobraćajnice koja će spojiti ne samo Banat i Bačku, već i Mađarsku na severozapadu i Rumuniju na istoku, te olakšati komunikaciju i ubrzati razvoj privrede. Saobraćajnica je projektovana za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara. Tako će se, prema procenama, od Sombora do Kikinde stizati za manje o jednog sata.

Planirana trasa puta počeće od graničnog prelaza sa Mađarskom (Bački Breg) i ići će preko Bezdana duž postojećeg puta do Sombora, kroz teritoriju grada Sombora i opština Kula i Vrbas i Srbobran obilazeći građevinska područja pojedinih naselja. Od Srbobrana do Bečeja trasa prolazi van građevinskih područja naselja dok će se za trasu preko reke Tise u sklopu izrade idejnog rešenja, istražiti najpovoljnija mogućnost prelaza. U nastavku, neposredno ispred naselja Novi Bečej trasa se prelazeći kanal DTD vodi novim koridorom i delimično obilazi građevinsko područje Novog Bečeja, dobijajući ulogu jugoistočne obilaznice. Nakon toga planirana trasa se dalje pruža ka granici sa Rumunijom, kroz teritorije opštine Novi Bečej i grada Kikinde, da bi se završila graničnim prelazom Nakovo ka Rumuniji.

M. Miljenović

Piše:
Pošaljite komentar