Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Počela obnova biciklističkih staza na Futoškom putu

04.09.2021. 10:28 10:30
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Vest o početku rekonstrukcije staze na Futoškom putu i istoimenoj ulici obradovala je mnoge Novosađane jer su one već godinama oštećene i, zbog korenskog sistema drveća, pune brojnih “zakrpa” i denivelacija, te vožnja dvotočkaša tim putem liči na planinski biciklizam.

U toku su pripremni radovi, poput iskolčavanja trase, raščišćavanja i obeležavanja terena, a iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije navode da je izvođač uveden u posao 26. avgusta. Građevinci i mehanizacija trenutno su raspoređeni kod GSP-a jer radovi, kako je planirano, počinju od Bulevara kneza Miloša, na levoj strani Futoškog puta, posmatrano iz Veternika ka gradu. Vrednost investicije je oko 181,14 miliona dinara s PDV-om, od čega je Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine obezbedila 70 miliona, dok će ostatak biti izdvojen iz gradskog buyeta.

Reč je, inače, o drugoj fazi radova, kojom je obuhvaćena deonica od Hajduk Veljkove ulice do Bulevara patrijarha Pavla i, osim izgradnje staza, predviđeno je i postavljanje saobraćajne signalizacije, klupa i korpi za otpatke, kao i urbane opreme, poput nosača za bicikle i žardinjera. Rok za završetak rekonstrukcije i postavljanja opreme je 240 dana, a posao je poveren novosadskom “Put investu”, koji je na tenderu učestvovao s firmom “AB&CO”. Predmet projekta, koji je uradio Arhitektonsko- građevinski institut iz Novog Sada, su staze sa obe strane ulice, ukupne dužine sedam kilometara, prelazi, autobuska stajališta, platoi ispred škola i drugih javnih ustanova, kao i platoi za kontejnere. Rekonstrukcija je podeljena u dve faze, odnosno na deonice od Bulevara oslobođenja do Hajduk Veljkove i od te ulice do Bulevara patrijarha Pavla. Kako je u tenderskoj dokumentaciji objašnjeno, deonice na kojima nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi, od Ulice Ilariona Ruvarca do Bulevara Evrope, izostavljene su iz projekta, kao i one od Bulevara Evrope do Ulice cara Dušana, s južne strane. Osim oštećenja, odgovorni projektanti su kao probleme naveli i nedovoljan kapacitet, imajući u vidu povećan obim biciklističkog saobraćaja, ali i bezbednost biciklista u zonama raskrsnica, kao i automobile parkirane na stazama.

Biciklističke staze će celom dužinom, s obe strane ulice, biti proširene, što će, između ostalog, obezbediti neometano mimolilaženje i preticanje. Takođe, biće udaljene i od drvoreda, što će smanjiti uticaj korenskog sistema i oštećenja kolovozne konstrukcije, kao i moguću štetu na drveću prilikom gradnje. Postavljanjem odgovarajućih barijera biće rešen problem fukcionisanja pešačkog i biciklističkog saobraćaja, zbog nepropisno parkiranih automobila, a da vozila, na kolskim ulazima individualnih objekata, ne bi ometala kretanje, gde god je to moguće, biće ostavljeno pet metara od protočnog dela Futoške ulice do biciklističkih staza.

Gde prostorne mogućnosti to dozvole, živa ograda će biti izmeštena, ali je ostavljen slobodan prostor za formiranje nove ili, pak, nekih drugih zasada između staza. Pešački i biciklistički saobraćaj će biti razdvojen na deonicama gde su uslovi to dozvolili, s tim da, kako je objašnjeno, na mnogim mestima to nije bio slučaj. Projektanti navode da su dva razloga za to - korenje drveća i kolski ulazi. Kada je reč o stajalištima, njihov položaj ostaje isti, uz korekcuju dužine, tako da mogu stati dva standardna autobusa. Širina pešačkih staza varira od 2,25 do tri metra, u zavisnosti od raspoloživog prostora, a pešački prelazi su prilagođeni kretanju slepih i slabovidih, kao i osoba s invaliditetom.

Planirano je popločanje behaton kockama, a u blizini javnih objekata projektovana su odmorišta s odgovarajućim mobilijarom, s tim da je postavljanje klupa predviđeno i kod autobuskih stajališta. Kante za otpatke biće raspoređene u blizini klupa, a na mini trgu kod kraka Ulice braće Ribnikar planirane su i žardinjere sa zelenilom. Parking mesta za bicikle nalaziće se na dva mesta - u blizini Satelitske pijace i u Školskoj ulici.

J. Vukašinović

Foto: D. Andulajević

Tender za deonicu do Ulice Antona Čehova

I dok su u toku pripremni radovi za rekonstrukciju staza na Futoškom putu i Futoške ulice, od Hajduk Veljkove do Bulevara patrijarha Pavla, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije nedavno je raspisala tender za prvu etapu prve faze. Javnom nabavkom je obuhvaćena deonicu od Hajduk Veljkove do Ulice Antona Čehova, a procenjeno je da će sređivanje tog dela trase, odnosno gradnja puteva, popločavanje i asfaltiranje površina, te nabavka i postavljanje signalizacije i saobraćajnih znakova, kao i korpi za otpatke i klupa, koštati gotovo 49,6 miliona dinara bez PDV-a (49.583.333).

Rok za podnošenje ponuda na tender završava se 15. septembra, a 20 dana nakon toga biće doneta odluka o dodeli ugovora ili, pak, obustavi postupka. Svi predviđeni radovi, kako je u konkursnoj dokumentaciji navedeno, moraju biti završeni za najviše osam meseci (240) dana, a ukoliko Gradska uprava uspe da zaključi ugovor s izvođačima, rekonstrukcija bi mogla da počne u oktobru, računajući i vreme neophodno za uvođenje izvođača u posao.

Piše:
Pošaljite komentar