Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Zbog požara nema osnova za povrat novca za letovanje

12.08.2021. 13:46 13:50
Piše:
Foto: pixabay.com

Veliki požari koji su zahvatili Grčku odrazili su se i na boravak turista iz Srbije u ovoj zemlji. To se posebno odnosi na one koji su godišnji odmor provodili na ostrvu Evija, koja je posebno pogođena požarima i s koje turisti odlaze - bilo u neki zamenski smeštaj ili kući. Da odu s godišnjeg odmora pre isteka turističkog aranžmana neki turisti odlučili su se u samostalnoj režiji, a ima i turističkih agencije koje organizuju odlazak s destinacija na Eviji.

Utisci turista koji se vraćaju ili su pristali na zamenske aranžmane su različiti - od pozitivnih do negativnih. Mnogi su već sad rekli da će tražiti povrat novca zbog sitaucije u kojoj su se našli. Međutim, izgleda da to neće biti moguće ili bar ne onako kako turisti koji nisu iskoristili plaćeni aranžman misle. 

Direktor JUTE Aleksandar Seničić ocenio je da objektivno ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane u Grčkoj jer je svim gostima, posle izmeštanja s Evije, ponuđen alternativni smeštaj. On je istakao da požari nisu u celoj Grčkoj, ali da je Evija u plamenu i da tamo jeste požar biblijskih razmera.

- U ovom trenutku ima hiljade požara svuda po Evropi i to nije ništa neobično za ovo doba godine - rekao je Seničić. - Srpski turisti su bezbedni i izmešteni su iz mesta Pefki na Eviji, gde ih je najviše i bilo. Izmešteni su na vreme, nikome ništa nije stradalo i niko nije bio životno ugrožen, a turističke agencije ponele su se profesionalno.

On je naglasio i da je izmeštanje turista trebalo organizovati u teškoj situaciji i da su mnoge agencije uložile svoj novac kako bi za to angažovale i organizovale lokalne autobuse. To je rezultiralo time da je veliki broj srpskih turista sada u drugoj regiji u Grčkoj i da im je omogućen nastavak letovanja u drugim smeštajnim objektima.

Ukazujući da razume da neki turisti ne žele da nastave svoje letovanje, Seničić je naglasio da su oni u manjini i da je nemoguće poslati autobus i organizovati prevoz za petoro ljudi.

- Formalno-pravno to je jednostrani raskid ugovora koji je načinio putnik i u tom slučaju putnik mora i da pokrije troškove svog povratka. Do sada nijednom putniku nije naplaćen povratak, odnosno svi koji su želeli da se vrate vratili su se potpuno besplatno, onda kada je to bilo moguće izvesti - rekao je Seničić.

On je naveo da su agencije mogle, bez većih zakonskih ograničenja, da prekinu odmor putnika i da ih  zbog njihove bezbednosti vrate u matičnu zemlju i dodao kako tu ne postoji mogućnost povraćaja novca na osnovu prekida odmora.

- Može i to da se desi, ali nemoralno je da mi od Grka u ovom teškom trenutku tražimo povraćaj novca. Naravno, po povratku s letovanja putnik može da podnese reklamaciju u roku od 15 dana, a agencija je dužna da odgovori u roku od osam dana. Objektivno govoreći, u ovom slučaju ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane jer svima je ponuđen alternativni smeštaj, što nije bila zakonska obaveza agencije - rekao je Seničić.

Ko kontroliše zamenske vaučere

Nacionalna organizacija potrošača Srbije javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se realizuju zamenska putovanja, ukazujući da ponuđene zamene često po kategoriji i kvalitetu ne odgovaraju prvobitno uplaćenom, a da se od građana traži i doplata.

- Ako ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine, pod uslovom da agencija i dalje postoji ili će moći da se naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala da radi, što, opet, otvara čitav niz pitanja - konstatuje NOPS.

Iz ove organizacije postavljeno je i pitanje ko i na koji način kontroliše tokove novca na relaciji agencije - hoteli jer u slučaju da je novac agencijama vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države. Zato se u NOPS-u pitaju da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret poslovanja agencija i podsećaju da je Uredba doneta kako bi se zaštile sve turističke agencije, ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake od njih pojedinačno.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar