Galeriji matice srpske uručena nagrada DISRUPT
U okviru programa obeležavanja Evrpske noći muzeja u subotu je Galeriji Matice srpske uručena DISRUPT nagrada za inovativne i disraptivne modele muzejske komunikacije, ostvarane tokom prethodne godine koju dodeljuje agencije Adam studio.
Po rečima Mile Zavođe, direktorke Adam studia svojom inovativnošću i disraptivnim modelom komunikacije Galerija Matice srpske izabrana je za dobitnika nagrade u oblasti kulture i umetnosti. Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije Matice srpske istakla je da u kreiranju programskih aktivnosti teže da održe balans između očekivanog i inovativnog. Takvim pristupom se trude da sačuvaju visoke standarde i da publiku izvedu iz komforne zone i podstaknu na nova iskustva. Biranjem atraktivnih tema, upotrebom novih tehnologija i inovativnih pristupa teže da podstaknu publiku na dijalog i razmišljanje.
- Kao što smo to činili u okvirima nagrađenog projekta Izvanredni u vanrednom, inovativnosti težimo u svim segmentima našeg rada, što pokazuje i novootvorena izložba u Galeriji Matice srpske „Identitet(i). Predstave žena u srpskom slikarstvu 1918–1941) sa kojom smo hrabro zakoračili i pred publiku postavili brojna pitanja o danas izuzetno aktuelnoj temi identiteta. Time smo još jednom pokazali da muzeji mogu i treba da budu pokretači i učesnici javnih dijaloga koji menjaju društvene poglede i percepcije- rekla je Tijana Palkovljević Bugarski.
Projektom Izvanredni u vanrednom Galerija Matice srpske je predstavila svoje aktivnosti realizovane u izmenjenim okolonostima izazvnim izbijanjem panedemije tokom prethodne godine. Polazeći od uverenja da umetnost snažnom komunikativnom dimenzijom može okrenuti posmatrača ka unutrašnjem životu i suočavanju sa uzburkanim emocijama i mislima, ponuditi podršku, vedrinu i drugačiji ugao posmatranja, Galerija je sredinom marta preseljena u virtuelni prostor, a sadržaji plasirani na društvenim mrežama vremenom su se dopunjavali, transformisali i kreirali novi disraptivni model muzejske komunikacije. Iskorak je započet akcijom GMS s vama kod kuće koja je u svetu digitalnih medija donela interaktivne kvizove, umetničke izazove, virtuelna vođenja, predavanja, onlajn izložbe i edukativne programe za decu i potom Umetnički izazov Galerije, kao i akcijama Budi uz umetnost, Iz udobnosti vašeg doma i Ukus umetnosti. Sadržaji su nadograđivan, a iskustva programa plasiranih u digitalnom svetu preneta su u skladu sa epidemiološkim merama u prostor Galerije kroz kampanju Oči u oči sa umetnošću i programe Avantura za velike i male i Prepusti se umetnosti za koji je posebno opremljena soba za meditaciju u okviru Stalne postavke.
N. P.