Sremski Karlovci: Menjaju se opštinske administrativne takse
Odbornici Skupštine opštine Sremski Karlovci na sednici zakazanoj za sredu, 31. mart, između ostalog, razmatraće predlog za izmenu Odluke o opštinskim administrativnim taksama.
Kako se navodi u obrazloženju predloga, izmenama se pristupa radi usklađivanja pomenute odluke sa propisima u oblasti urbanizma i građevinskih poslova, Pravilnikom o postupku sprovođenja objedinjene procedure elektronskim putem i Pravilnikom o klasifikaciji objekata, tim pre što je poslednji put menjana 2015. godine. Osim toga predviđa se i korekcija iznosa taksi.
Suština predloga za izmenu sadržana je u potrebi da se drugačije definišu ili razvrstaju iznosi opštinskih administativnih taksi za potrebe sistema Centralne evidencije objedinjene procedure (CEOP). Reč je o taksama za izdavanje akata u oblasti gradnje, koje su do sada bile razvrstane prema veličini bruto građevinske površine objekta koji je predmet zahteva. S obzirom na to da su republičke administrativne takse i CEOP naknade razvrstane prema kategorijama objekata, zahteva se da opštine i gradovi promene način dosadašnjeg definisanja administrativnih taksi i dostave u sistem popunjenu eksel tabelu, u kojoj iznosi taksi moraju biti razvrstani prema kategorijama objekata, a ne prema njihovoj površini. Praktično od te izmene najviše koristi će imati podnosioci zahteva jer će automatski dobijati iznose sve tri takse prilikom podnošenja zahteva, a do sada su morali da traže informacije o tome u svojim lokalnim upravama.
Iznosi su, kako stoji u obrazloženju, korigovani u skladu sa obimom i složenošću posla koji je potrebno obaviti, pri čemu oni za osnovne zahteve kao što su opšti podnesci, molbe i uverenja nisu uopšte ili su neznatno promenjeni.
Prema Pravilniku o klasifikaciji, objekti su razvrstani u klase koji nose klasifikacione oznake, a objekti različitih klasa su svrstani u kategorije, prema nameni i stepenu složenosti: A zgrade – nezahtevni objekti; B zgrade – manje zahtevni objekti; V zgrade – zahtevni objekti i G – inženjerski objekti.
Na osnovu predloženih izmena proističe da bi taksa za zahtev za izdavanje lokacijskih uslova za objekat od 100 metara kvadratnih iznosila 3.000 dinara, a bila je 4.000. Za objekat od 850 kvadratnih metara bila je 7.000 dinara, a po novoj tarifi biće 3.000.
Slično je i kada je reč o taksama za građevinske dozvole. Zahtev za građevinsku dozvolu za objekat od 100 kvadratnih metara koji spada u A ketegoriju naplaćivan je 3.000, a po predloženim izmenama, koštaće investitore 2.000 dinara. Kada je objekat od 850 metara kvadratnih u pitanju, taksa je bila 6.000, a ubuduće će biti 2.000 dinara.
Na dnevnom redu devete sednice naći će se i predlog odluke o angažovanju revizora za eksternu reviziju završnog računa opštine, elaborat o opravdanosti prodaje građevinskog zemljišta u javnoj svojini po ceni nižoj od tržišne preduzeću „Javor”, predlog za izmenu članstva Štaba za vanredne situacije, kao i izveštaj o njegovom prošlogodišnjem radu, te plan delovanja u ovoj godini. Razmatraće se i izveštaj o radu Turističke organizacije prošle godine, te izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti JKP „Belilo” za poslednji kvartal 2020. Opštinska Komisija za planove pretrpeće izmene, jer je na dnevnom redu predlog za izmenu rešenja o njenom obrazovanju i imenovanju.
Zorica Milosavljević