UNS: Svaki peti konzument napušta tradicionalne medije
BEOGRAD: Svaki peti konzument vesti u Srbiji u potpunosti napušta tradicionalne medije, prenosi Udruženje novinara Srbije pozivajući se na Centar za medije Fakulteta političkih nauka u Beogradu, u prilogu o uticaju društvenih mreža na opštu informisanost "Jesu li društvene mreže pregazile tradicionalne medije"?
Istraživanje Social Serbia 2020, na koje se poziva UNS, a koje su sprovele manje poznate agencije Pioniri i Smart plus Riserč, ukazuje i da se od tradicionalnih medija jedino televizija "solidno drži".
Njihovo istraživanje je, kako se dodaje, pokazalo da 95 odsto građana do informacija dolazi preko onlajn medija, uključujući i portale dnevnih listova, televizija, ali i društvene mreže.
Navodi se da 94 odsto ispitanika ima otvoren nalog na makar jednoj društvenoj mreži, dok otvoren nalog na Tviteru ima tek 32 odsto građana.
Najveći broj njih društvene mreže koristi za povezivanje sa prijateljima, 76 odsto, za pristup informacijama mreže koristi 61 odsto ispitanika, a 37 odsto ih koristi kako bi "bili u toku", prenosi UNS.
Isto istraživanje pokazuje da je osobama mlađim od 44 godine, informisanje preko interneta najzastupljeniji način praćenja vesti.
Prema istim navodima, mnogi su se tokom pandemije vratili tradicionalnim medijima i tamo tražili tačne i proverene informacije što je, piše UNS, činjenica koja ohrabruje.
To pokazuje da televizija i štampa nisu ''mrtve'', ali i da ne smeju da beže od modernizacije ako žele da privuku mlađu publiku, zaključuje UNS.