Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Unikatne torbe od prirodne kože

14.01.2021. 11:41 11:44
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Petrovaradin je prošle godine postao bogatiji za jedan novi lokalni brend pod nazivom „Valo Crafts” – ručno rađene kožne galanterije koja se u petrovaradinskoj porodici Valo neguje više od 25 godina.

Ta porodica zanatlija odlučila je da svoj dugo skriven zanat prikaže svetu i time potvrdila da je prošla, 2020. godina, Srpskoj Atini donela i nešto lepo, kreativno i novo. „Valo Crafts” brend je zvanično nastao prošle godine, a iza njega stoji cela petrovaradinska porodica Valo, koja sa mnogo ljubavi, strpljenja, ali i znanja, od prirodne kože pravi damske tašne, putne torbe, torbe za laptop računare, novčanike, futrole, rance i nesesere.

Na čelu pomenutog brenda je tata Vlada Valo, koji želje mušterija pretvara u realnost, dok je u celokupnoj organizaciji uključena cela porodica. Naša sagovornica Marina Valo zadužena je za prodaju i komunikaciju s mušterijama, mama Miroslava za finansije, brat Tomislav za dizajn brenda i sajta koji je u toku, dok su deda Toma i tata Vlado zaduženi za radionicu i proizvodnju. Marina Valo za „Dnevnik” priča da se ljubav prema kožnoj galanteriji prenela s oca na sina.

– Iako je deda Toma u osamdesetim godinama, i dalje pola dana provodi u radionici, sedeći za „singericom” – počinje priču naša sagovornica. – Majstor, tata Vlada, više od 25 godina bavi se tim zanatom, ali tek skoro smo ga ubedili da je vreme da svoj talenat pokaže ostatku sveta. Počeli smo nekim sopstvenim modelima, a onda smo otvorili mogućnost da mušterije same kreiraju svoj željeni proizvod. U zavisnosti od želje mušterije, dogovaramo se o vrsti i boji kože. Svaki proizvod može se personalizovati i tako povećati vrednost poklona. Dovoljno je da pošalju sliku proizvoda i da dobiju identičan. I baš je to ono što nas izdvaja od drugih.

U ponudi unikatnih predmeta od prirodne kože Marina Valo navodi da imaju i interesantne modele koje su Novosađani sami tražili, i dodaje da im je sjajno kada se javi neko kreativan s modelom koji do tada još nisu radili. Na takve modele, kako kaže, odlično odreaguju i pratioci na društvenim mrežama, gde, između ostalog, i promovišu svoj brend. Osim toga, hendmejd proizvodi tog brenda krase i jednu od polica radnje „Unikatni kutak” na Trgu mladenaca u Novom Sadu, a Marina Valo otkriva da ljudi u najvećoj meri kupuju novčanike, kako za sebe, tako i za poklon drugima.

– Najviše me raduje kad dobijemo poruybinu kakvu nismo imali do sada, a tata takođe to voli jer u svakoj takvoj poruybini vidi izazov – naglašava Marina Valo, i dodaje da izrada svakog proizvoda započinje vađenjem šablona, ručnim krojenjem, sečenjem i obradom kože, spajanjem i šivenjem. – Svaki predmet od kože ima drugačiju proceduru, spomenuti proces je nešto što je osnova u izradi.


Ručni rad se ne ceni dovoljno

Svi jedinstveni proizvodi od prirodne kože brenda „Valo Crafts” nastaju u radionici u Petrovaradinu, a Marina Valo za „Dnevnik” navodi da Novosađani ručni rad ne cene u dovoljnoj meri.

– Ne cene ga iz razloga što je danas ponuda zaista široka, a, s druge strane, interesovanje za stvar koju kupite brzo prođe – ističe Marina Valo. – I dalje se češće kupuju finansijski pristupačnije stvari koje ne traju dugo. Kožna torba je daleko skuplja od one koja se pravi od skaja, ali to je torba koja će vam trajati godinama. Plus, ako je napravite kod nas, ona će biti i unikatna. (smeh)


Zadovoljstvo Novosađana „Valo Crafts” brendom može se ogledati i nagradom osvojenom za najbolji štand na jednom od prošlogodišnjih „NS marketa”, gde je porodica Valo prvi put izložila svoje proizvode. Iako prošla godina nije bila najpovoljnija za pokretanje biznisa, Marina Valo ističe zadovoljstvo dosadašnjim poslom i veruje da će svaka sledeća godina biti još bolja. Kada je u pitanju uticaj epidemiološke situacije na zanatlije, Marina Valo ističe da on postoji, ali da je u potpunosti očekivan i opravdan.

– Previše smo kratko u ovom poslu da bismo mogli da uporedimo stanje pre i posle epidemiološke situacije, ali svakako da se u jednom trenutku osetilo da je interesovanje mušterija opalo, ali, noseći se sa svim što je donela epidemiološka situacija, takvo ponašanje kupaca je apsolutno razumljivo i nimalo neohrabrujuće za nas – zaključuje Marina Valo. – Osim na „NS marketu”, drugi put smo učestvovali na festivalu „Dani piva”, u organizaciji Zanatske ulice. Tokom oba izlaganja, Novosađani su lepo reagovali, prilazili su i raspitivali se na koji način radimo. Češće se kasnije odlučuju na poručivanje nego na samom festivalu, a neretko se dešava da priđu, dodirnu i pomirišu materijal, nakon čega se uvere da je stvarno sve od prirodne kože.

K. Ivković Ivandekić

Piše:
Pošaljite komentar