Istraživačka stanica Petnica: Nauka i deljenje znanja značajni tokom pandemije
Značaj nauke i deljenja znanja radi stvaranja većeg poverenja između naučne zajednice i šire javnosti još više je dobio na značaju tokom epidemije virusa korona, poručeno je na onlajn konferenciji „Korak u nauku“ koju je organizovala Istraživačka stanica „Petnica“.
Ambasador Francuske u Srbiji Žan-Luj Falkoni rekao je da je Evropskoj uniji u oblasti nauke vrlo značajna platforma za saradnju i zajedničke projekte kojima se podržavaju istraživanja u fundamentalnim i primenjenim naukama.
Istakao je značaj nauke i obrazovanja tokom epidemije.
- Možda nismo ranije videli da su obrazovanje i nauka važni... Nauka pored svog segmenta istraživanja mora da se pozabavi i drugim izazovima koji se pred nju stavljaju u kontekstu edukacije javnosti - rekao je Falkoni i naglasio značaj inovativnosti, te naveo da francuska ambasada i francuske institucije sarađuju sa Petnicom na projektima vezanim za klimatske promene, zaštitu životne sredine i raznim drugim obrazovnim programima.
Direktor Petnice Vigor Majić rekao je da je ta organizacija, uprkos izazovima u godini pandemije kovida-19, uspela da funkcioniše, radi, realizuje programe i seminare, kao i većinu drugih planiranih aktivnosti. Naveo je, međutim, da zbog epidemiološke situacije međunarodni programi nisu realizovani, mada su bili u fazi intezivnog razvoja.
- Veliko je bilo interesovanje doći u Petnicu i napraviti nešto zanimljivo i korisno, često u oblastima koje su nove i koje se tek otvaraju - istakao je Majić koji je pozvao polaznike da naredne godine vrate punu dinamiku i uspešnost rada Petnice. Prethodnih 18 konferencija Petnica je obuhvatila više od 2.000 polaznika i više od 1.500 istraživačkih radova.
Devetnaesta Konferencija „Korak u nauku“, koja okuplja srednjoškolce, održava se prvi put onlajn i trajaće do 12. decembra.
Cilj je da polaznici uvežbaju kako da precizno interpretiraju rezultate svojih istraživanja i komuniciraju sa širom publikom, koja uključuje i predstavnike akademske zajednice.
S. M-ć