Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Mihajlović: Vlada usvojila ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora

16.09.2020. 13:38 08:50
Piše:
Foto: Tanjug (video)/Zorana Mihajlović

– Komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra, usvojen je na sednici Vlade Srbije – izjavila je za Tanjug ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, izražavajući uverenje da će do kraja godine biti završena projektno-tehnička dokumentacija.

– To je dobra vest i u Pokrajinskoj vladi očekujemo da radovi počnu u narednih nekoliko meseci, možda neće moći ove godine, ali sasvim sigurno na proleće – izjavio je juče za „Dnevnik” predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović. – Više nema odstupanja, nema nazad. Dakle, usvojene su dve važne odluke: odobren je novac u kineskoj Eksim banci i Vlada Srbije je usvojila tekst ugovora, koji je utvrdila zajedno s kineskom kompanijom CRBC. Čestitam građanima Novog Sada, posebno Petrovaradina, Iriga i Rume, kojima će Fruškogorski koridor dramatično promeniti život u saobraćajnom, infrastrukturnom i razvojnom smislu. 

Mirović navodi da je kineska Eksim banka još pre 30 dana odobrila Srbiji finansije za izgradnju Fruškogorskog koridora, i da su pregovori o ukupnoj ceni za izvođenje radova trajali nekoliko nedelja. U tim pregovorima, kako kaže, učestvovali su predstavnici Vlade Srbije i Pokrajinske vlade i na kraju je definisana cena koja je u utorak i potvrđena na sednici Vlade Srbije.

Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica s Bosnom i Hercegovinom, i spaja Srbiju s Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Koridor će povezati Novi Sad, Irig i Rumu i rešiće problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

Podsećajući na promene koje će doneti Fruškogorski koridor, predsednik Pokrajinske vlade je naveo da će se u Rumi otvoriti nova industrijska zona u zoni budućeg puta, a Fruška gora, kao lepotica s nedovoljne brige, dobiće zaštitu jer se saobraćaj izmešta s njenog vrha, s Iriškog venca, i seli se u podnožje. Novi most na Dunavu od Koviljske petlje do Petrovaradina će praktično rasteretiti saobraćaj i iz Partizanske ulice u Novom Sadu i iz Preradovićeve, odnosno drugih ulica u Petrovaradinu, kuda trenutno ide teretni saobraćaj. Takođe, osim tunela dugog 3,2 kilometra kroz Frušku goru, koji će biti najduži u Srbiji, gradiće se i mali tunel od 300 metara, koji će ići od Crkve Marije Snežne na Tekijama – između crkve i „Navipa” – i ulaziti u zonu Puckaroša.

– Taj mali tunel od 300 metara će ličiti na tunel koji od mosta Slobode vodi prema Mišeluku. Dakle, saobraćaj će s linije Novi Sad – Petrovaradin prebaciti na liniju Petrovaradin–Irig–Ruma i dovešće saobraćaj s auto-puta od Kovilja do Mišeluka. Imaćemo obilaznicu oko Petrovradina, koja će ići kroz industrijsku zonu u Petrovaradinu, dva tunela, obilaznicu oko Iriga i Rume i jednu petlju koju smo naknadno ubacili u projekat, a koja će razdvajati saobraćaj prema Petrovaradinu i Vrdniku na levoj strani od Beograda, odnosno desnoj iz pravca Novog Sada. Uveren sam u to da će Vrdnik postati najznačajnije turističko mesto na Fruškoj gori – istakao je Mirović.

- Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru- rekla je Mihajlovićeva.

Ističe da će početak radova zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa daje Vlada Srbije, a drugi deo ide iz kredita.

Mihajlović navodi da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna kako bi se nadovezao na deonicu Ruma-Šabac-Loznica.

Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Koridor će povezati i tri opštine - Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

E. Marjanov

Pismo o namerama pred dolazak DFC-a i razgovore o autoputu

Pismo o namerama koje su potpisali DFC i američka Eksim banka tehnički je dokument, koji prethodi otvaranju regionalne kancelarije DFC - a u Beogradu i razgovorima o nastavku finansiranja autoput Niš-Merdare -Priština, izjavila je danas Tanjugu potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Ona ističe da to nije sporazum, pošto nema obavezujući karakater, već pismo o namerama američke Međunarodne finansijske razvojne korporacije (DFC) i Izvozno-uvozne banke SAD (EXIM), koji se odnosi na Beograd i Prištinu i fianansiranje autoputa.

Mihajlović navodi da je finansiranje autoputa Niš - Merdare - Priština obezbeđeno za prvu deonicu od Niša do Pločnika od 33 km i da se sada razmatra kako će biti finansiran preostali deo čija je vrednost 800 miliona evra, ako se ide na gradnju autoputa u punom profilu (sa ukupno šest traka).

Dodaje da će finasiranje ići preko američkog fonda za razvoj, kao i da je u njegovom nadzornom odboru državni sekretar SAD Majk Pompeo, ali i svi ostali ljudi koji su direktno vezani za predsednika Donalda Trampa.

Mihajlović kaže da se američka Eksim banka pojavljuje u gotovo svim zemljama sveta, kao i da je Srbija već pregovarala sa tom bankom u vezi sa izgradnjom Moravskog koridora, to jest autoputa od Preljine do Pojata.

"Na taj način biće podržane investicije američkog fonda za razvoj, koji nam dolazi naredne sedmice u Beograd da otvori regionalnu kancelariju. Imaće podršku svoje Eksim banke koja, inače, radi u 164 zemlje sveta, sa portfolijom investicija izvan Amerike većim od 40 milijardi dolara", navela je ministarka.

Dodaje da, sa druge strane, američki fond za razvoj ima portfolio u svetu veći od 60 milijardi dolara.

Mihajlović ističe u izjavi za Tanjug da sve to pokazuje da Srbija ima stabilne finansije i dobro okruženje za investiranje, s obzirom da takvi investitori ne dolaze u zemlje koje nisu sigurne.

To će privući i sve druge investitore iz celog svega", kaže Mihajlović i dodaje da je nama poterban američki kapital.

Novi autoput bi trebalo da poveže Niš i albansku luku Drač, a deo od Niša do Merdara biće dug 77 kilometara.

Trasa budućeg autoputa ide od Merošine (Niša), zatim Topličkim okrugom pored Prokuplja, Beloljina, Pločnika, Kuršumlije do Merdara.

Prva deonica koja će se graditi od Niša do Pločnika u dužini od 33 kilometra vredna je 255 miliona evra i za to je već obezbeđen zajam Evropske investicione banke od 100 miliona evra, kao i grant od 40,6 miliona evra iz Investicionog okvira za Zapadni Balkana (NJBIF), rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva.

Takođe, zajam od 85 miliona evra Evropske banke za obnovu i razvoj tek treba da bude popisan, a ostatak će biti finansiran iz budžeta Srbije.

Ranije je procenjeno da će za deo od Pločnika do Merdara u dužini od 44 kilometra biti potrebno oko 570 miliona evra.

Značaj autoputa je što će povezati oko pola miliona građana koji žive u Pirotskom, Nišavskom i Topličkom okrugu, a kod Niša će se povezati na Koridor 10 i omogućiti Srbiji izlazak na albansku luku Drač na Jadranskom moru.

Autoput Niš - Merdare - Priština biće deo "indikativne-osnovne transportne mreže Evropske unije".

(Tanjug)

Piše:
Pošaljite komentar
FRUŠKOGORSKI KORIDOR Uskoro komercijalni ugovor

FRUŠKOGORSKI KORIDOR Uskoro komercijalni ugovor

12.11.2019. 14:02 14:09