Čips od osam sorti krompira stiže u 16 država
U fabrici čipsa Marbo produkt” u Magliću u opštini Bački Petrovac se, i pored promenjenih uslova rada i proizvodlje zbog koronavirusa, proces proizvodnje odvija neometano.
- Od početka smo postupali odgovorno i primenili sve mere zaštite kako u fabrici, tako i za zaposlene koji rade na terenu i za timove u sedištu kompanije – kaže za “Dnevnik” menayer komunikacija u kompaniji “Marbo produkt” Ljiljana Radosavljević.
- Formirali smo krizni štab i napravili akcione planove za svaku moguću situaciju. U fabrici se proizvodnja odvija uobičajeno, ali su procedure promenjene tako da je distanca povećana, koristi se obavezna zaštitna oprema, a na ulazu u fabriku se preduzimaju mere pregleda i prevencije.
U proteklih 12 godina, ističe naša sagovornica, kompanija se izdvojila kao jedan od najznačajnijih proizvođača slanih grickalica u regionu.
- U našoj zemlji godišnje se poseje oko 35.000 do 50.000 hektara krtole, od kojih za “PepsiCo” proizvodnju na 1.039 hektara.Ove godine smo ostvarili dugo očekivani plan
da se domaći brend čipsi proizvodi u potpunosti od domaćeg krompira. Koristimo osam različitih sorti krompira, od kojih su tri ekskluzivne “PepsiCo” sorte. Godišnje otkupimo oko 35.000 tona krompira, i po tome smo jedan od najvećih domaćih industrijskih otkupljivača. Sarađujemo s četiri ovdašnja dobavljača, kao i s brojnim lokalnim kooperantima, uglavnom iz Maglića, Kulpina, Bačkog Petrovca i okoline. Saradnjom s lokalnim povrtarima doprinosimo razvoju lokalne poljoprivrede jer uz obezbeđenje sigurnog otkupa krompira, od domaćeg krompira pravimo proizvod po svetskim standardima.
“Marbo Produkt” od 2008. godine posluje pod okriljem multinacionalne kompanije “PepsiCo”, a pogone ima u Magliću i u Laktašima u Bosni i Hercegovini. Ova kompanija zapošljava više od 1.300 ljudi, od kojih više od 650 radi u fabrici u Magliću. Većina zaposlenih je iz tog sela , ali i iz okolnih naselja na potesu od Bačkog Petrovca do Novog Sada.
Po njenim rečima, ekspertizu Agro sektora kompanije prenose ne samo na ovdašnje poljoprivrednike već i studente, buduće inžinjere i tehnologe kroz program Čipsi agroakademija, a u saradnji s poljoprivrednim fakultetima u Novom Sadu i Beogradu. Na taj način unapređuje se proizvodnja krompira i ulaže u znanje budućih generacija.
Naša sagornica kaže da ovdašnje stanovništo voli čips jer se ovaj proizvod sve više kupuje. Tako je prema GFK istraživanju u 2019. godini proizvode iz kategorije čipsa kupovalo blizu 80 odsto domaćinstava u Srbiji, što predstavlja blagi rast u odnosu na 2018. godinu.
- Deo proizvoda plasiramo na tržišta zemalja u regionu, ali i u zapadnoevropske zemlje. Trenutno izvozimo u 16 država u Evropi - od Rumunije do Velike Britanije. U preteklih deset godina u zemlje Evropske unije obim izvoza povećan je za 67 odsto - navodi Ljiljana Radosavljević i dodaje da na domaćem tržištu “Marbo produkt” ima konkurenciju u više brenova čiji se proizvodi mogu kupiti, ali da u Srbiji privređuje svega nekoliko fabrika.
Po njenim rečima, pre tri godine je u fabrici u Magliću, jednoj od najreprezentativnijih “PepsiCo” fabrika u Evropi, proširen asortiman proizvoda, a s linije na kojoj se proizvode krekeri proizvodi se plasiraju na tržišta Zapadne Evrope.
- Reč je o modernoj i potpuno automatizovanoj liniji za proizvodnju krekera. U skladu s najvišim svetskim standardima, linija zaokružuje celokupan proces proizvodnje, pakovanja i distribucije, što poslovanje čini daleko efikasnijim - kaže Ljiljana Radosavljević.
Z. Delić