U gejming industriji Srbija zaradi 100 miliona dolara
NOVI SAD: Pandemija koronavirusa je u celom svetu, pa naravno i u Srbiji, dovela do promena u poslovanju i organizovanju rada. Pojedine delatnosti se zbog pririode posla ne mogu prilagoditi novim uslovima poslovanja pa mnoge privredne grane beleže velike gubitke.
Međutim, ima i onih koje su se pokazale veoma otporne pa su u industriji video-igara zabeleženi veoma dobri rezultati – i u Srbiji i u svetu.
Industrija video-igara u Srbiji donosi godišnje između 50 i 100 miliona dolara, s jasnom tendencijom rasta, koji je prisutan i u svetu, a u Gejming asocijaciji kažu da je Srbija već našla svoje mesto na globalnoj mapi te industrije i da je tokom pandemije koronavirusa broj igrača probio sve rekorde. Istraživanje stručnog udruženja „Bitkom”, objavljeno u Berlinu, pokazalo je da je kriza izazvana pandemijom koronavirusa izazvala pravi „bum” u gejming industriji jer se više vremena provodi uz igranje video-igara, te u Srpskoj asocijaciji industrije video-igara navode da je epidemija donela očekivani rast u broju igara.
Menadžerka SGA Kristina Janković je za Tanjug rekla da je, u zavisnosti od meseca, prodaja igara, broj preuzimanja i prodaja konzola rasla na različitim tržištima od 30 do 80 odsto. Po njenim rečima, rad na novim igrama je nastavljen, otvoreno je na desetine radnih mesta u različitim kompanijama, a u Srbiji se najviše radi na igrama za mobilne uređaje jer je to najpogodnije za manje timove koji još nemaju novca za kompleksnije projekte. Ona ističe da se u uslovima krize izazvane pandemijom kovida-19 pokazalo da je gejming industrija, kako svetska, tako i naša, dosta otporna.
Broj igrača je, bukvalno, probio sve rekorde, rekla je Kristina Janković.
U zavisnosti od žanra, dodala je, platforme i meseca koji se posmatra, porast je između 30 i 80 odsto, a raste i prodaja platformi i igara – i u Srbiji i u svetu.
Studiji u Srbiji prave sve igre za globalno tržište i trenutno je u gejming industriji u Srbiji oko 1.500 ljudi. Kristina Janković ukazuje na to da, s obzirom na to da su kod nas domaći giganti, poput „Nordeusa” i „3Laterala”, ali i svetska imena kao što su „Ubisoft” i „Playrix”, može reći da je industrija video-igara u Srbiji već našla svoje mesto na globalnoj mapi te da, iako je ta industrija mlada, ima značajne potencijale da raste.
I po rečima brend-menayerke Playrix.rs Dunje Funduk, gejming industrija nije pogođena pandemijom koronavirusa, a rad je veoma brzo prilagođen novim uslovima.
Članovi našeg tima mogu u potpunosti da rade od kuće, u našoj kompaniji tako se radi od marta i do kraja godine se nećemo vraćati u kancelarije, rekla je Dunja Funduk.
U nastojanju da se olakša traženje posla u gejmingu, nedavno je pokrenuta i platforma „SGA poslovi” pa će sve aktuelne pozicije biti na jednom mestu, kaže Kristina Janković.
Za one koji tek žele da uđu u ovu industriju, dodala je, spremljen je mali vodič – „Tvoja karijera u gejmingu”.
Po njenim rečima, nastavak njihovih projekata za sada nije ugrožen pandemijom, što smatraju da je velika sreća, tokom pandemije zaposleno je više od 30 ljudi i tim se širi bez obzira na izmenjene uslove u kojima se radi.
Naša matična kuća „Playrix” beleži veo dobre rezultate kada je u pitanju preuzimanje igara i zarada na tim igrama tako da nismo osetili udar pandemije.
Ukazujući na to da za sada u Srbiji postoji nekoliko kompanija koje su u gejmingu postigle značajne uspehe, ona je istakla i da se u „Playrixu” i dalje razvijaju novi proizvodi jer se na taj način obezbeđuje veća konkurentnost i bolja pozicija na svetskom tržištu.
D. Mlađenović