Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kako je korona učinila male ekrane atraktivnijim od velikih

14.07.2020. 11:15 11:19
Piše:
Foto: Youtube Printscreen

Epidemija koronavirusa duboko je potresla holivudske standarde na planu distribucije filmova.

Najprije je još u aprilu kompanija „Univerzal” svoj crtani film “Trolovi na svetskoj turneji” prodala Amazonu, koji ga je odmah postavio na svoju striming platformu Amazon prajm, no samo za područje Amerike, delove zapadne Evrope i Južnu Koreju, dok je u mnogim drugim zemljama, u kojima su multipleksi još radili, film nuđen prikazivačima. Istina, neki ga nisu hteli, jer je već dugo na snazi pravilo da pojedini naslovi moraju najprje u bioskope i tek nakon tri-četiri meseca eksploatacije mogu na male ekrane, no u „Univerzalu” su ionako smatrali da je ovo vanredna situacija u kojoj treba tražiti vanredna rešenja. A budući da su “Trolovi na svetskoj turneji” koštali oko 100 miliona dolara, dok su zvanični prihodi na bioskopskim blagajnama jedva domašili deseti deo tog iznosa, i to bruto, što je smešno malo, jasno je zašto se „Univerzal” odlučio za pakt s Amazonom. Pakt u kojem, kada se crta podvuče, niko neće biti na gubitku.

U svakom slučaju, novi udarac prikazivačima sada je nanela kompanija „Soni”, time što je svoj pomorski blokbaster “Greyhound” s Tomom Henksom u glavnoj ulozi prodala moćnom „Eplu”, odnosno njegovoj striming usluzi Apple TV , koja se još uhodava pa su joj potrebni što atraktivniji filmovi i serije kako bi skupila što više pretplatnika. Prikazivači su, naravno, pobesnili, budući da su u bioskopima još od početka godine puštali najave za “Greyhound”, ali je „Soni” najpre pomerao datume premijere od marta do juna, da bi sada ceo projekat dao u ruke TV konkurenciji. Ipak, logika „Sonija” je jasna: multipleksi su trenuto vrlo rizična platforma.

O tome, naime, svedoče i najave da bi prva njihova otvaranja za skupe holivudske filmove - “Tenet” Kristofera Nolana i Diznijevu  “Mulan” - koja je najavljena za avgust, mogla da završi potpunom katastrofom. Jer, po validnim američkim anketama, samo 10 procenata uobičajene bioskopske publike namerava da tada pohrli u multiplekse, dok se ogromna većina planira vratiti pred veliko platno u najboljem slučaju naredne godine, odnosno kada opasnosti od kovida-19 prođe ili bude pronađena vakcina protiv ovog opakog virusa. U tom svetlu lako se može dogoditi da će ponovo biti odložene premijere pomenuta dva naslova, budući da je njihova produkcija koštala oko 200 miliona dolara.

S druge strane, „Soni” je kroz aranžman s „Eplom” već „dobar”, budući da je “Greyhound” koštao „svega” 50 miliona dolara, dok je Apple TV za prikazivanje platio 75 miliona, a uz to je imao i kineske koproducente koji su zadržali prikazivačka prava za svoje područje, tako da o eventualnom gubitku nema govora, naprotiv. U tom kontekstu, pre će biti da će i neke druge velike kompanije, čiji filmovi nemaju ogromne troškove produkcije, početi da pregovaraju sa striming gigantima, jer je u multipleksima postalo jako teško izvući povoljnu računicu, pa se veliki broj skupih filmova već preselilo u narednu ili čak u 2022. godinu. Za to vreme, Netfliks svakog petka izbaci po jedan „jak” film ili seriju, Amazon Prime i Disney ga slede, a sada se tom društvu, zahvaljujući adutima poput “Greyhounda”, priključuje i Apple TV . Nema zbora, korona je učinila da televizija bude nikad atraktivnija.

        E. N. L.

Piše:
Pošaljite komentar