Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Za testiranje na kovid potrebno 6.000 dinara

20.05.2020. 09:39 09:42
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

S obzirom na to da su počele indicije da će se granice vrlo brzo otvoriti, građani koji budu putovali u inostranstvo, u zemlje koje insistiraju na zdravstvenom pasošu, moći će da urade testiranje na koronavirus u Domu zdravlja „Novi Sad”, zahvaljujući postignutoj saradnji s Institutom za javno zdravlje Vojvodine.

Uzorkovanje će se raditi na lični zahtev u non-kovid ambulantama na Novom naselju svakog radnog dana od 7 do 16 časova, a usluga će koštati 6.000 dinara.

– Bitno je napomenuti da će potvrda koja se dobija da je pacijent negativan važiti od dana njenog izdavanja, a ne od dana uzimanja uzorka, tako da građani neće gubiti na vremenu od trenutka uzimanja uzorka do izdavanja potvrde, odnosno sertifikata – rekao je za naš list direktor Doma zdravlja „Novi Sad” dr Veselin Bojat. – Za sada će se potvrde izdavati i na engleskom, a postoje razmišljanja o tome da će se, kako se dalje bude odmicalo s uzorkovanjem, dodavati i neki drugi jezici.

Kako kaže, bilo da pojedini građani imaju potrebu da napuštaju našu zemlju ili se u nju vraćaju, moraju biti negativni na virus, a da ne bi bili stavljeni u izolaciju po povratku u Srbiju ili po odlasku iz nje, svi moraju imati bris da su negativni, koji nije stariji od 72 sata. Osobe koje s granice dolaze u Srbiju se upućuju u mesto prebivališta, s potvrdom o stavljanju u izolaciju. One mogu provesti u izolaciji 14 ili 28 dana, koliko im je propisano, ili je mogu prekinuti tako što će uzeti bris na svoj zahtev u nekoj od nadležnih ustanova koje se time bave. Po dobijanju negativnog brisa, uz tu potvrdu mogu napustiti samoizolaciju i obavestiti nadležne organe o tome.

– Zbog velikog broja građana koji se obraćaju Institutu, a zahvaljujući odličnoj saradnji koju imamo, s njima je postignut dogovor da briseve mogu uzorkovati unapred obučene i određene ekipe u Domu zdravlja, radi zahvaćenja što većeg broja ljudi i bržeg protoka tih pacijenata – kaže direktor. – S obzirom na to da mi uzorkujemo materijal, predajemo ga Institutu, a kada rezultati budu gotovi, mi ih preuzimamo i predajemo sertifikate građanima koji su kod nas uzorkovani.

Po njegovim rečima, i firme s više zaposlenih, kod kojih postoji neka sumnja, ili žele da imaju presek stanja da nemaju nikog pozitivnog na virus, mogu se obratiti Domu zdravlja. Za uzorkovanje većeg broja briseva može se postići dogovor da sestre koje to rade izađu na teren. Telefoni „non-kovid” ambulanti na koje se građani mogu javiti su 4879-225, 4879-227, 4879-213, 4879-215 i 4879-217. Dr Veselin Bojat podeća da su ukidanjem vanrednog stanja, od četiri „kovid-ambulante”, ostavili dve, za pacijente kod kojih postoji sumnja na moguću infekciju virusom. One se nalaze u Zmaj Ognjena Vuka, ulaz iz Kralja Petra Prvog, i to je ambulanta za respiratorne infekcije za odrasle, a postoji i ambulanta za trudnice, da bi se sačuvale kao posebno osetljiva grupa.

– Dom zdravlja „Novi Sad” ima izuzetnu saradnju s Institutom za javno zdravlje Vojvodine i mislim da smo zajedno odradili izuzetan posao tokom pandemije, što je na kraju rezultiralo dobrim stanjem u Novom Sadu – kaže naš sagovornik. – Spadamo u tri najbolje regije u Evropi po rezultatima ostvarenim u prethodna dva meseca u borbi protiv infekcije izazvane KOVID-19-om.

Brisevi za ostale pacijente

– Dve ambulante na Novom naselju su pretvorene u non-kovid ambulante, gde u dogovoru s Kliničkim centrom Vojvodine i Institutom za javno zdravlje Vojvodine, po rasporedu uzimamo briseve za sve naše građane koji imaju zakazanu neku hiruršku intervenciju – kaže Bojat. – Uzimamo i briseve za sve koji imaju zakazane neke terapije, poput hematoloških pacijenata ili one koji primaju neku vrstu biološke terapije, za trudnice koje imaju planiran carski rez i slično. Tu je i naša terenska služba, u kojoj rade sestre obučene za uzimanje uzoraka na terenu, pa smo u relativno kratkom periodu proteklih dana uzeli uzorke od svih vaspitačica zaposlenih u PU „Radosno detinjstvo”, kao i od svih zaposlenih u GSP-u. Tako da sarađujemo sa svim ustanovama od opšteg društvenog značaja, s javnim preduzećima i slično.

I. Bakmaz

Piše:
Pošaljite komentar