Na Koridoru 10 u toku su radovi na petlji "Sopot"
08.05.2020.
14:36
14:38
Komentari (0)
PIROT: Na Istočnom kraku Koridora 10 u toku je izgradnja saobraćajne petlje "Sopot" za čiju izgradnju je izdvojeno više od 2,1 miliona evra, a završetak asfalterskih radova očekuje se u poslednjem kvartalu ove godine.
Krajem januara (27. januara) ove godine potpisan je ugovor za izgradnju petlje "Sopot" između preduzeća Koridori Srbije kao investitora, i izvođača radova kompanije Integral inženjering.
Šef projekta "Istok" u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže za Tanjug da se početak radova poklopio sa početkom pandemije korona virusa ali da radovi nisu stali te da je mnogo posla urađeno u prethodnim nedeljama i na ovoj lokaciji.
"Urađeni su svi pripremni radovi, dovežena je kompletna oprema, potrebni materijali, urađeni su svi zemljani radovi, a sa izgradnjom nasipa izliveni su svi šipovi...", navodi Mijuk i dodaje da će svi asfalterski radovi biti gotovi u poslednjem kvartalu ove godine.
Ova petlja na Istočnom kraku Koridora 10 povezaće Knjaževac-Pirot-Dimitrovgrad sa putem Niš-Pirot-Dimitrovgrad.
Nakon izgradnje Istočnog kraka Koridora 10, autoput E-80, postojeća veza državnih puteva II reda Knjaževac-Temska-Dimitrovgrad, i Niš-Pirot, morala je biti ukinuta.
"Koridori" su na zahtev meštana 17 sela iz okoline Pirota i lokalne samouprave izradili projektnu dokumentaciju, obezbedili sredstva iz ušteda u okviru zajma EBRD- i sproveli javnu nabavku za izgradnju ove veze državnih puteva.
"Koridori Srbije su učinili sve da se održi nivo aktivnosti na gradilištima da radovi ne stanu a pri tome sačuva zdravlje ljudi i primenjuju sve mere prevencije za suzbijenje virusa Covid 19. Ovo gradilište je dobar primer dobre organizacije i solidarnog odnosa. I nakon isteka vanrednog stanja primenjuju se mere prevencije i dalje", objašnjava Mijuk.
Izvođač radova kompanija "Integral" uspela je, kaže, da organizuje život gradilišta, da očuva produktivnost i sačuva zdravlje svih radnika.
"Na ovom gradilištu nemamo dana kašnjenja", ističe Mijuk i dodaje da su zbog toga uspeli da ostvare rezerve u broju dana koje su potrebne kada naiđu periodi kišnih dana.
Aktivnosti na gradilištu, kaže, prati kreditor na projektu Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) kao i resorno ministarstvo građevinarstva.
Izgradnjom petlje Sopot rasteretiće se zona petlje "Pirot Zapad" jer će deo lokalnog i tranzitnog saobraćaja koristiti ovu vezu.
Pored prednosti za lokalno stanovništvo (pristup imanjima sa leve strane Nišave) ostvaruje se najkraća i najbrža veza Bele Palanke i Pirota sa Parkom prirode Stara Planina, manastirom Temska, Knjaževcom, a time se daje i podsticaj razvoju turizma
i staroplaninskih sela i tog dela istočne Srbije, kažu u "Koridorima".
Petlja je udaljena od Stare Planine 56,6 kilometara pa bi vožnja automobilom do te planine trebalo da traje oko sat vremena.
Projektnom dokumentacijom predviđena je izgradnja dve trokrake raskrsnice sa denivelisanom saobraćajnicom koja se preko nadvožnjaka ukršta sa autoputem E80.
Vrednost radova je 2,1 milion evra (2.179.165 evra), a rok za završetak radova je prema ugovoru godinu dana.