U sektoru usluga sve radi, a kuvana i pečena hrana stiže na kućnu adresu
I za vreme epidemije i vanrednog stanja život se odvija, a sektor usluga je tu da građanima i u takvim okolnostima olakša svakodnevnicu.
Uočava se da taj sektor odlično funkcioniše jer rade prehrambene prodavnice, pekar , brza pošta, dostava hrane, transport robe u kamionima...
Prodavnice su dobro snabdevene, prestala je kupovina namirnica u velikim količinama. Kupci su disciplinovani, poštuju red i bez nervoze strpljivo čekaju da uđu u radnje i pokupuju šta im treba.
U pekarama ima hleba i peciva i prema rečima novosadskog pekara Slobodana Stričevića uglavnom se mesi asortiman koji je bio i pre epidemije, s tim što se malo manje pravi peciva pošto đaci ne idu u školu, a i zato što je radno vreme drugačije. – Ne oseća se pad prometa hleba, ali je primetno da se više kupuje rezani hleb - kaže Stričević. - U pekrama je svaki dan ponuda peciva ista, s tim što su pekare koje su radile non –stop sada radno vreme prilagodile novim uslovima rada, pa su smanjile i obim proizvodnje peciva. Ali se i dalje pravi hleb od više vrsta brašna i ta potrošnja je ostala na istom nivou. Predsednik Unije pekara Srbije Zoran Pralica kaže da inudstrijske pekare rade uobičejeno i da potrošači nemaju razloga za strah da neće biti hleba jer ima i barašna, a od pre neki dan počela je i isporuka kvasca izazvana prekomernom kupovinom.
– Pekarskoj industriji nije nedostajao kvasac, odnosno nije ga bilo u samo u prodavnicama – kazao je Pralica i posavetovo potrošače da više kupuju suvi kvasac jer može duže da se čuva.
Po rečima predsednika unije Pekara Srbije, mali pekari, koji su sada najviše pogođeni zbog uvođenja vanrednog stanja jer nema škole pa ni đaka da kupuju užinu, treba da znaju da Vlada Srbije priprema mere da preduzetnicima ublaži otežano poslovanje u novonastaloj situaciji i da je u izradu predloga olakšica uključna i Unija pekara Srbije.
- I dostava hrane radi kao i ranije, ali je promet sada manji. Ipak posao se nije prekinuo i uz dozolu kretanja tokom policijskog časa hrana se dostavlja, i to ne samo pice, salate i paste, već ugostitelji peku i roštilj i kuvaju – kaže Boban Breško iz picerije „Garden“.
Po njegovim rečima, u Novom Sadu desetak ugostitelja se , nakon zatvoranja restorana, opredelilo za ovakav način rada. Jedino izmena u odnosu na raniji period jeste to što sada dobavljači namirnica traže da se isporučna roba odmah plati.
- Funkcioniše i brza pošta, kao i transport robe u velikim kamionima – kaže sekretar Grupacije usluga pri Privrednoj komori Vojvodine Branilsav Mamić. – Nekoliko preduzeća koje se bave brzom dostavom robe se odlično snašlo u novonastaloj situaciji i uz mere zaštite, za sada dobro obavljaju posao. Jedino je transport robe kamionima usporen zbog stogih mera na graničnim prelazima pa teret koji se do sada razvozio za četiri dana vozači uspevaju da dostave za desetak dana. U ovoj situaciju više bi trebalo koristiti rečni soobraćaj, koji sada služi za transport pšenice.
Od uslužnih delatnosti ne rade frizeri, ni muški i ženski, što će mnogima nedostajti, pogotovo što su previđanja da će borba s koronavirusom potrajati i tokom celog aprila.
Saloni su, kažu frizeri, zatvoreni i dezinfikovani, a bojleri iskučeni pre dve sedmice. Čim je uvedeno vanredno stanje vlasnici salona su stavili ključ u bravu. Ne samo što nisu hteli da izlažu opasnosti zaposlene, već ni mušterije, kojih je bilo sve manje. Zaposelni su sada još prijvljeni, ali kako će bitu ubuduće nema pravog odgovora, ukazuju frizeri.
Z. Delić