Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(Ne)moguće vratiti novac za 100.000 putovanja

28.03.2020. 13:39 13:42
Piše:
Foto: pixabay.com

Turizam je, bez sumnje, privredna grana koja je najsnažnije osetila posledice pandemije koronavirusa jer je ogroman broj putovanja otkazan i otkazi se nastavljaju, mnogi avioni su prizemljeni, hoteli se zatvaraju i ne može se predvideti kako će se situacija dalje razvijati.

Po rečima ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Rasima Ljajića, turizam će pretrpeti ogromnu štetu, a hotelijeri su izneli podatak da će samo zbog otkazivanja aranžmana tokom marta i prve polovine aprila ona biti oko 2,7 miliona evra.

S velikim problemima suočavaju se i putničke agencije, a po rečima direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije JUTA  Aleksandra Seničića, iz tog udruženja je preporučeno da se, zbog vanredne situacije u zemlji, ali i otežanih uslova putovanja u čitavom svetu izazvanih pandemijom koronavirusa, do 15. maja otkažu svi turistički aranžmani za inostranstvo.

– Reč je o oko 100.000 aranžmana, koje su građani Srbije uplatili za putovanja, uglavnom na sever Italije i u gradove Evrope, ali i druge destinacije – kazao je Seničić. – Građani se mogu obratiti turističkim agencijama kod kojih su uplatili aranžmane da bi se dogovorili o načinu kompenzacije, a predlog je da za uplaćeni iznos dobiju neki drugi aranžman ili da isti aranžman realizuju u nekom drugom terminu.

On je ukazao na to da novac nije moguće vratiti jer su već plaćeni i prevoz i smeštaj, te da turističke agencije zbog sadašnje situacije izazvane pandemijom imaju probleme s likvidnošću. S tim je upoznato i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, pa JUTA očekuje da će se s predstavnicima tog ministarstva razgovarati da bi se našlo rešenje za pomoć turističkim agencijama.

– Povraćaj novca, nažalost, nije moguć pa se klijentima umesto toga nudi mogućnost zamene termina ili forma sporazumnog raskida ugovora i prenosa novca, odnosno mogućnost da odaberu neki drugi termin za putovanje u toku godine. Apelujemo na to da klijenti/putnici budu strpljivi i da imaju poverenje u to da je novac, koji su uplatili za aranžmane, a koji im ne može biti vraćen, na sigurnom – kaže Seničić.

Po njegovim rečima, putnicima će biti ponuđeni sporazumni raskidi ugovora o putovanju uz obavezu organizatora putovanja da pruži uslugu u vrednosti uplaćenog putovanja u periodu od godinu od dana planiranog putovanja. On je istakao da se taj postupak odnosi na sva turistička putovanja, uključujući i ugovorena za ovogodišnju letnju turističku sezonu, u slučajevima kada putnici insistiraju na raskidu Ugovora o putovanju.

– Ako klijenti prihvate tu mogućnost, kada cela ova situacija prođe i sve se vrati u uobičajeno stanje, novac koji su uplatili biće iskorišćen za  odlazak na putovanje. To nije u skladu sa Zakonom o turizmu, ali je jedino rešnje u sadašnjoj vanrednoj situaciji s kojom se suočava praktično ceo svet. To su okolnosti koje su potuno drugačije od dosada poznatih i slična rešenja primenjuju i turističke agencije u celoj Evropi – naglašava Seničić.

Ne treba otkazivati letnje aranžmane

Aleksandar Seničić ukazuje i na to da su agencije tamo gde je to bilo moguće klijentima vratile novac, i to uglavnom za otkazana putovanja u martu. Po njegovim rečima, letnja sezona je daleko i zato preporučuje da se letnji aranžmani ne otkazuju.

        D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar