Preoblikuje se najstariji kružni tok u Somboru, radovi će trajati mesec dana
SOMBOR: U poslednjih nekoliko godina somborske gradske vlasti prigrlile su kružne tokove kao jedno od najboljih saobraćajnih rešenja za prometne raskrsnice.
Tako su ovakva tehnička infrastrukturna rešenja regulacije saobraćaja, čija je izgradnja finansirana što iz varoškog, što iz buyeta viših organa vlasti, osvanula na raskrsnici venaca koji nose imena srpskih vojvoda Stepe Stepanovića i Živojina Mišića, raskrsnici ulica Filipa Kljajića i Josifa Pančića kao i onoj na ukrštanju Vojvođanske i Solunskih dobrovoljaca.
Kako su se kružni tokovi pokazali kao idealno rešenje, juče se, kako je i najavljeno, pristupilo i rekonstrukciji prvog, najstarijeg kružnog toka, onog na ukrštanju venaca Živojina Mišića i Radomira Putnika sa ulicama Miloša Obilića i Konjovićevom.
Nadležni su pre nekoliko dana uputili obaveštenje s ciljem smenjenja brzine i povećanja bezbednosti svih učesnika u saobraćaju na pomenutom putu, a rekonstrukcija je počela juče. Tada su naveli da će usled radova doći do izmene režima saobraćaja, a u skladu sa projektom saobraćaja i saobraćajne signalizacije koje je izradilo preduzeća za projektovanje i inženjering „Adomne” iz Novog Sada.
Rekonstrukcija kružne raskrsnice zapravo je počela lupanjem i uklanjanjem asfalta jedino na raskrsnici sa Vencem Vojvode Radomira Putnika, ispred zdanja Mesne zajednice „Gornja Varoš“ koju žitelji zovu i „Treći reon“. Saobraćajna signalizacija postavljena je na svim raskrsnicama, ali se u noćnim satima neoprezni učesnici u saobraćaja slabo pridržavaju novih pravila.
Rekonstrukcija raskrsnice ulica Venac Radomira Putnika, Venac Živojina Mišića, Miloša Obilića i Konjovićeve podrazumeva formiranje fizičkih ostrva sa ivičnjacima za kanalisanje saobraćajnih tokova kao i oblikovanje saobraćajnih traka. Sve četiri saobraćajnice formiraju kružni tok saobraćaja sa dve saobraćajne trake. Postojeći kolovoz se struže i presvlači novim slojem asfalt betona, dok će se na krivinama i mestima nivelacionog uklapanja raditi nova kolovozna konstrukcija.
Kako se radi o jednoj od najvitalnijih gradskih raskrsnica, čiju je funkcionisanje kružnog toka sa svim saobraćajnim pravilima vezanim za ovakav tip saobraćajnice, ograničavala činjenica da su Konjovićeva ulica i Venac Vojvode Živojina Mišića integralni deo državnog puteva Vrbas-Sombor- Subotica, ocena velikog broja učesnika u saobraćaju je već nakon početka radova bila da će tokom trajanja rekonstrukcije biti velikih problema u ovom delu grada. Saobraćaj će u narednih mesec dana, kako je predviđeno projektnom dokumentacijom, biti preusmeren na susedne ulice, odnosno alternativne pravce koji vode kroz Partizansku i ulice Hajduk Veljka, Vuka Karadžića, Stevana Sinđelića, Vere Gucunje, Svetozara Miletića i Zlatne grede.
Investitor planiranih radova, koji bi trebali da potraju sledećih 30 radnih dana, je Grad Sombor, a izvođač subotička kompanija „Vojput“, a radovi će, kako je utvrđeno ugovorom proizašlim iz nedavno obavljene javne nabavke, stajati ovdašnje poreske obveznike 25,5 miliona dinara sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno dva miliona više od predviđenih sredstava u planu javnih nabavki.
Tekst i foto: M. Miljenović