VOJVOĐANSKI GRADOVI I OPŠTINE UOČI IZBORA: Sremska Mitrovica i Inđija
Bliže se aprilski izbori i polako se podvlači crta šta je sve urađeno u prethodnom periodu, odnosno mandatu.
Činjenica je da se po Vojvodini mnogo ulagalo u sve oblasti, ali se Srem istakao po broju novih investitora, a samim tim i više radnih mesta. U svakoj sremskoj opštini, pa i selu, može se čuti rečenica „Ne radi samo onaj ko neće, a posla ima”. Podižu se i novi zasadi, sređene su ambulante, škole, sportski tereni, putevi, nove radne zone… Ipak, ostalo je još mnogo da se radi.
Gradonačelnik Sremske Mitrovice Vladimir Sanader ističe da su od 2016. godine do danas realizovani važni projekti iz različitih oblasti, a kao najvažniji ističe se završetak gradnje podvožnjaka, koji predstavlja najveći poduhvat u oblasti saobraćajne infrastrukture u novijoj istoriji grada.
– Izdvaja se i rekonstrukcija dela mitrovačkog keja uz nabavku mobilnih panela za zaštitu od poplava, projekat koji je realizovan u saradnji s Ministarstvom poljoprivrede i Svetskom bankom – ističe Sanader. – Završena je i gradnja bazena, te osnovne škole u Mačvanskoj Mitrovici. Da bi naš grad izgledao lepše, a saobraćaj u njemu bio bezbedniji, rekonstruisane su Ulice Vuka Karayića i Železnička, a u saradnji s JP „Putevi Srbije” izgrađen je i kružni tok na ulasku u grad iz pravca auto-puta, a rekonstruisan i put od Mačvanske Mitrovice ka Zasavici.
Sanader kaže da se značajni projekti realizuju u oblasti obrazovanja, a trenutno se gradi objekat OŠ „Jovan Popović” u Sremskoj Mitrovici, čija će izgradnja i opremanje biti završeni pred početak školske 2020/21. U toku je i gradnja novog vrtića u Laćarku, nakon koje će biti rešeni problemi s listom čekanja na upis u vrtić.
Od 2016. godine do danas realizovani važni projekti iz različitih oblasti, a kao najvažniji ističe se završetak gradnje podvožnjaka, koji predstavlja najveći poduhvat u oblasti saobraćajne nfrastrukture u novijoj istoriji grada (Vladimir Sanader, gradonačelnik Sremske Mitrovice)
– U narednom periodu nas očekuje asfaltiranje neasfaltiranih ulica u našim selima, kao i rekonstrukcija pojedinih putnih pravaca – kaže Sanader za naš list. – Da bismo održali imiy grada koji ceni i promoviše sport, gradićemo moderan stadion u skladu s najaktuelnijim standardima na mestu današnjeg stadiona FK „Radnički”. U planu je i gradnja školske sale u Mačvanskoj Mitrovici, a u tom mestu radiće se i most preko kanala Bogaz, izuzetno važan za stanovnike tog dela grada.
Predsednik opštine Inđija Vladimir Gak kaže da je Inđija danas najbolja opština i najbolje mesto za život u Srbiji. U poslednje tri i po godine Inđija je uložila veliku svotu u obrazovanje, renoviraju se sve srednje i osnovne škole, vrtići, asfaltirane su neasfaltirane ulice, a Radna zona jača iz dana u dan.
– Pre dve nedelje krenuli smo u jedan od najznačajnijih projekata koje smo uradili u ove tri i po godine, a reč je o izgradnji velikog vrtića kod Hrama Svetog cara Konstantina i carice Jelene, u kojem će kapacitet biti do 350 dece. Vrtić će biti završen za tri-četiri meseca i Inđija neće imati listu čekanja – kaže Gak. – Za to mora da bude novca i finansije nisu problem jer želimo da na teritoriji naše opštine obezbedimo najbolje uslove za porodicu u svakom smislu, i tražimo uslove a vrtić bude besplatan za svu našu decu.
Gak kaže da je imenovan za predsednika opštine 1. juna 2016. godine kada je lista čekanja za smeštaj dece u vrtićima brojala stotinu mališana.
– Danas je, uz sve proširene kapacitete, lista čekanja viša od 250, ali i to će uskoro biti promenjeno izgradnjom novog vrtića, kada će naši najmlađi dobiti najbolje uslove – ističe Gak. – Samim tim, obezbeđujemo roditeljima priliku da rade, traže zaposlenje ili promene posao.
Predsednik opštine Inđija napominje da sve što nije urađeno, nisu mogli rešiti sami jer se svodi na drugi nivo vlasti.
Ne kukamo, radimo i uspećemo sve da uradimo. Jedna velika stvar koju nismo uspeli da završimo je sportska hala. Iz lokalnog budžeta to nemam nameru da finansiram, pre ćemo graditi vrtiće, puteve, pijacu...(Vladimir Gak, predsednik opštine Inđija)
– Gotovo sve što smo zamislili da radimo iz lokalnog buyeta smo i uradili. Neke stvari nisu uspele da se realizuju do današnjeg dana, ali nadamo se da ćemo započeti. Nemoguće je s tolikim problemima u četiri godine rešiti sve – napominje Gak. – Najvažnije što smo izostavili da uradimo, po mom mišljenju, jeste Gradska pijaca, koja je bila obećana. Krenuli smo u proceduru, našli model, imamo projekat, građevinsku dozvolu, ali nismo imali novca. Nije krivo rukovodstvo što nema dovoljno para jer buyet neke opštine se ne kreira, niti je postao za četiri godine. Buyet opštine Inđija postoji 70-80 i više godina.
Gak kaže da stanovnici moraju biti svesni nasleđenih dugova i obaveza.
Biće koristi od brze pruge
Na ljudima je, kaže Gak, samo da prepoznaju Inđiju kao mesto u kojem treba živeti, koje je na pola puta između Beograda i Novog Sada što je čini idealnim mestom za život. U planu je i gradnja međustanice na brzoj pruzi koja se gradi odmah pored Industrijske zone, te će radnici iz Novog Sada i Beograda, kada brza pruga proradi, biti na poslu za 20-25 minuta. Imamo najbolje opremljenu Industrijsku zonu u jugoistočnoj Evropi, šta kažu svi investitori koji su bili, da ne ispadne da zvučimo neskromno, kazao je Gak. - neke investicije realizuju, a neke ne. Najvažnije je da se Inđija vratila na privrednu mapu Evrope, što je bila naša misija i zbog čega su nas građani i birali, poručio je.
– Ne kukamo, radimo i uspećemo sve da uradimo. Jedna velika stvar koju nismo uspeli da završimo je sportska hala. Iz lokalnog buyeta to nemam nameru da finansiram, pre ćemo raditi stvari kao što je veliki vrtić, da svako dete bude upisano, pre ćemo raditi Gradsku pijacu, asfaltiranje bilo koje ulice, sređivanje kanala, a sportsku halu ćemo čekati da uspemo da dogovorimo s Pokrajinom ili Republikom, ili nekim drugim fondom da bismo je završili jer ona nije neophodna, niti svakodnevni život – kaže predsednik opštine Inđija. – Da smo se pitali, nikada ne bismo ni počeli gradnju sportske hale, ovako, moramo da je završimo, ali je na listi prioriteta među poslednjima.
On dodaje da ostaje da će u aprilu biti postavljen kamen temeljac za „Toja tajers”, najveću investiciju u istoriji Srbije.
Maša Stakić