Više dece uključiti u predškolski program
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja započelo je prvu u nizu stručnih konsultacija radi izrade „Strategije razvoja obrazovanja i vaspitanja do 2027”.
Učesnici su bili vaspitači, nastavnici, direktori, stručna društva, predstavnici Nacionalnog prosvetnog saveta, nastavničkih fakulteta, sindikata, organizacija civilnog društva, kao i delegati međunarodnih partnerskih organizacija.
Predstavivši trenutno stanje u obrazovanju i stepen ostvarenosti postojeće Strategije, resorni ministar Mladen Šarčević istakao je izazove, čije će rešavanje biti prioritet u narednom periodu. Kao opšte ciljeve naveo je unapređenje sveukupnog kvaliteta sistema obrazovanja i vaspitanja, te njegovo usklađivanje sa neposrednim i razvojnim potrebama pojedinaca, u ekonomskom, socijalnom i kulturnom kontekstu.
Iako je od 2016. do 2018. u vrtiće upisano oko 10 odsto više mališana, napomenuo je kako je potrebno još više dece uključiti u predškolski program, stavljajući akcenat na kvalitetan inkluzivni program.
– Sadašnji sistem čini mreža od 445 ustanove, i to: 162 javne predškolske ustanove sa 2.464 objekata i 283 privatne predškolske ustanove sa 378 objekata – dodao je Šarčević, napomenuvši da i neke osmoletke realizuju pripremni predškolski program. – Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, 2018/19. godine je 218.567 dece bilo uključeno u predškolsko vaspitanje i obrazovanje (55,4 odsto), dok je pripremnim predškolskim programom obuhvaćeno 65.067 dece (97,06 odsto).
On se osvrnuo i na novu koncepciju donetu 2018. godine – „Godine uzleta”, kao sastavni deo Pravilnika o osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
Prepoznajući važnost obrazovanja za rešavanje društvenih i ekonomskih izazova, Evropska unije pruža podršku Srbiji u sprovođenju reforme obrazovanja, te će u narednih nekoliko meseci, osim u Beogradu, stručne konsultacije biti održane i u Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu.
S. Milačić